UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


САПР автомобілів (4, 5 сем.)

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра автомобілів і транспортних технологій
Короткий опис навчальної дисципліни
Визначальними факторами успіху в промисловому виробництві є зменшення часу виходу продукції на ринок, підвищення якості, зниження її вартості. Практична реалізація цих вимог вимагає модернізації проектно-технологічних і виробничих процесів. Проектування це перетворення вихідного опису об'єкта, сформульованого в технічному завданні, в остаточний опис. Остаточний опис являє собою комплект технічної документації, необхідний для виробництва необхідного об'єкта в заданих виробничих умовах. Таким чином, проектування - це перетворення вихідного опису об'єкта в остаточний опис, тобто процес перетворення інформації.Для перетворення інформації давно почали застосовувати обчислювальну техніку. Найбільш потужним засобом перетворення інформації при проектуванні технічних об'єктів є системи автоматизованого проектування (САПР). Їхня інтеграція в єдину багатофункціональну систему, що охоплює всі цикли життя промислового виробу, дозволяє суттєво скоротити час перетворення інформації, відповідної до кожного циклу. Даний курс присвячений питанням впровадження в навчальний процес САПР Solidworks. В Solidworks інтегровані розрахункові модулі сімейства Simulation: власне Simulation; Flow Simulation і Solidworks Motion, які дозволяють виконувати складні розрахунки й аналіз проектованих систем на всіх етапах створення автомобіля. У курсі спочатку розглянуте проектування простих об'єктів, потім елементів складальних одиниць, на закінчення показані принцип створення складних поверхонь в Solidworks, якими є поверхні кузова автомобіля.
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Метою дисципліни «Системи автоматизованого проектування автомобілів» є ознайомлення студентів із сутністю автоматизованого проектування, навчити розумінню принципів функціонування САПР, а також практичним навичкам ефективного використання сучасних САПР в задачах автомобілебудуваня, зокрема, розробки креслень, структурних, функціональних схем, проведення інженерних розрахунків деталей і вузлів, випробування транспортних засобів з використанням методів компютернго моделювання. Основними завданнями вивчення дисципліни «Системи автоматизованого проектування автомобілів» є: – ознайомлення студентів із призначенням, класифікацією, загальними принципами будови САПР, етапами "життєвого ціклу" технічної системи, типовими проектними процедурами процесу проектування; типовими схемами (маршрутами) процесу проектування; етапами проектування та видами забезпечень САПР; – поглиблення навичок виконання 3D твердотільних моделей, поверхневого та каркасного моделювання, а також поглиблення розуміння особливості створення кінцево-елементної сітки для деталей, які виконані твердотільним, поверхневим та каркасним моделюванням; – навчити виконувати графічне моделювання рухів механізмів; – навчити виконувати кінематичні дослідження механізмів та визначати епюри переміщення, швидкості, прискорення, сили та обертального моменту, енергії, імпульсу, орієнтації точок, деталей та збірок деталей використовуючи інструментарій модуля Motion; – навчити виконувати імпортування навантаження руху з SolidWorks Motion у SolidWorks Simulation та проводити подальші дослідження та аналіз.
Результати навчання
Результатом вивчення дисципліни є набуття студентами таких компетенцій: 1. Здатність застосовувати інформаційні та комунікаційні технології. 2. Здатність застосовувати аналітичні методи та комп'ютерні програмні засоби для розв'язування інженерних завдань галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності. 3. Здатність втілювати передові інженерні розробки для отримування практичних результатів. 4. Здатність демонструвати творчий і новаторський потенціал у проектних розробках. 5. Здатність розробляти плани і проекти, спрямовані на досягнення поставленої мети та зорієнтовані на наявні ресурси. 6. Здатність визначати області використання інженерних знань. Програмними результатами навчання при вивченні дисципліни є: 1. Здатність працювати з основними джерелами технічної інформації, зокрема, іноземною мовою. 2. Здатність розробляти деталі та вузли машин на базі систем автоматизованого проектування. 3. Здатність демонструвати знання і розуміння мікропроцесорної техніки, систем автоматичного керування об'єктами та процесами автомобілебудування. 4. Здатність поєднувати теорію і практику для розв'язування інженерного завдання.
Перелік тем
1. Вступ до курсу. Автоматизація етапів життєво циклу технічної системи. 2, Функціональні можливості сучасних САПР. 3. САПР автомобіля. Функціональне проектування. Формалізація задач проектування. Математичне моделювання технічних систем. Загальні принципи створення твердотільних моделей. 4. Загальні принципи проведення інженерного аналізу проектованих конструкцій у САПР. 5. Основні методи роботи у системі NX SIEMENS. 6. Робота у системі SOLIDWORKS. Створення 3D моделі редуктора з анімацією. Побудова диференціала. 7. Створення деталей з листового матеріалу. Створення зварних конструкцій. Створення вузлів автомобіля складанням. 8. Розробка зовнішніх форм кузова автомобіля.
Система оцінювання
Загальна кількість балів за якими оцінюється вся поточна робота розподіляється між об'єктами контролю наступним чином: Поточний контроль: - активна участь у роботі лекційного заняття 2 бали; - 2 письмові модульні контрольні роботи 20 балів; - письмова самостійна реферативна робота 2 бали; - прослуховування лекцій та опрацювання лекційного матеріалу 1бал; - звіт по лабораторному заняттю 4 бали; - альтернативні завдання підвищення рейтингу студента 4 бали; - підсумковий залік або екзамен 100 балів. . Мінімум балів при яких студент допускається до заліку 60 балів. Поточне тестування та самостійна робота Сума Підсумковий тест (залік), екзамен Змістовий модуль 1 Змістовий модуль 2 Т 1.1 Т 1.2 Т 1.3 Т 1.4 ПМК1 Т 2.1 Т 2.2 Т 2.3 Т 2.4 ПМК2 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 100 100 За кожним змістовим модулем здійснюється контроль роботи студента на лекційних, практичних, лабораторних заняттях, за що студент одержує максимально 100 балів. Сума балів за всі види навчальної діяльності Оцінка ECTS Оцінка за національною шкалою 90 – 100 А відмінно 82-89 B добре 74-81 С 64-73 D задовільно 35-59 FX незадовільно з можливістю повторного складання 0-34 F незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни
Форма контролю
екзамен