UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Оздоровче харчування

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра туризму та готельно-ресторанної справи
Короткий опис навчальної дисципліни

Метою навчальної дисципліни «Оздоровче харчування» є: розширення та поглиблення знань студентів із новітніми технологіями виробництва оздоровчих продуктів харчування; набуття навичок з аналізу наукових джерел інформації; формування теоретичних і практичних підходів до проектування харчових продуктів оздоровчого призначення, поглиблення знань щодо інгредієнтного складу функціональних харчових продуктів, їх харчової цінності та оздоровчого впливу на людський організм.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - вивчення основ фізіології та біохімії харчування, оздоровчого і раціонального харчування різних вікових груп; - з’ясування та обґрунтування енергетичної цінності та нутрієнтного складу раціону харчування; - встановлення зв’язку між харчуванням, здоров’ям та працездатністю людини; - опанувати розрахунками фізіологічної потреби організму у поживних речовинах; - обгрунтування основних принципів профілактики захворювань, пов’язаних із недоліками харчування.

Результати навчання

Зміст навчальної дисципліни направлений на формування наступних компетентностей, визначених стандартом вищої освіти зі спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа»: ЗК 01. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя; ЗК 03. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; ЗК 04. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; ЗК 05. Здатність працювати в команді; ЗК 08. Навички здійснення безпечної діяльності; ЗК 09.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; ЗК 10. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; СК 01. Розуміння предметної області і специфіки професійної діяльності; СК 06. Здатність проектувати технологічний процес виробництва продукції і послуг та сервісний процес реалізації основних і додаткових послуг у підприємствах (закладах) готельно-ресторанного та рекреаційного господарства; СК 10. Здатність працювати з технічною, економічною, технологічною та іншою документацією та здійснювати розрахункові операції суб’єктом готельного та ресторанного бізнесу; СК 11. Здатність виявляти, визначати й оцінювати ознаки, властивості і показники якості продукції та послуг, що впливають на рівень забезпечення вимог споживачів у сфері гостинності. Отримані знання з навчальної дисципліни стануть складовими наступних програмних результатів навчання за спеціальністю 241 «Готельно-ресторанна справа»: РН 01. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення законодавства, національних і міжнародних стандартів, що регламентують діяльність суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу; РН 04. Аналізувати сучасні тенденції розвитку індустрії гостинності та рекреаційного господарства; РН 05. Аналізувати, інтерпретувати і моделювати на основі існуючих наукових концепцій сервісні, виробничі та організаційні процеси готельного та ресторанного бізнесу; РН 08. Застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами готельних та ресторанних послуг; РН 09. Здійснювати підбір технологічного устаткування та обладнання, вирішувати питання раціонального використання просторових та матеріальних ресурсів; РН 10. Розробляти нові послуги (продукцію), використовуючи сучасні технології виробництва та обслуговування споживачів. РН 12. Здійснювати ефективний контроль якості продуктів та послуг закладів готельного і ресторанного господарства; РН 16. Виконувати самостійно завдання, розв’язувати задачі і проблеми, застосовувати їх в різних професійних ситуаціях та відповідати за результати своєї діяльності; РН 17. Аргументовано відстоювати свої погляди у розв’язанні професійних завдань при організації ефективних комунікацій зі споживачами та суб’єктами готельного та ресторанного бізнесу; РН 19. Діяти у відповідності з принципами соціальної відповідальності та громадянської свідомості.

Перелік тем

Тема 1. Харчування людини як медико-біологічна та соціально-економічна проблема. Тема 2. Енергетична цінність харчових продуктів. Тема 3. Нормування білків у раціонах харчування. Тема 4. Фізіологічна роль мікронутрієнтів. Тема 5. Загальні вимоги щодо складання раціону оздоровчого харчування Тема 6. Принципи створення оздоровчих продуктів спеціального призначення. Тема 7. Фізіолого-гігієнічна характеристика продуктів із зернової сировини. Тема 8. Вплив харчових добавок на здоров’я людини. Тема 9. Фізіолого-гігієнічне значення вітамінів та проблема забезпечення ними організму. Тема 10. Обмін речовин і енергії. Тема 11. Основні альтернативні системи харчування Тема 12. Основи лікувального харчування

Система оцінювання

Поточний контроль В процесі поточного контролю здійснюється перевірка запам'ятовування та розуміння програмного матеріалу, набуття вміння і навичок конкретних розрахунків та обґрунтувань, опрацювання, публічного та письмового викладу (презентації) певних питань дисципліни. Поточний контроль здійснюється шляхом опитування або тестування під час лекцій та практичних занять, а також за підсумками систематичності і активності роботи студента протягом семестру. У разі невиконання завдань поточного контролю з об'єктивних причин, студент має право скласти їх індивідуально до останнього практичного заняття. Порядок організації такого контролю визначає викладач, який проводить практичні заняття. 
Модульний контроль. Модульний контроль здійснюється у формі 2 контрольних заходів (максимальна оцінка - 15 балів) за окремими частинами дисципліни (модулями). За відсутності студента на контрольному заході без поважних причин модуль вважається не опанованим. Перескладання модулів здійснюється у терміни визначені викладачем. Результати модульного контролю доводяться до відома студентів. 
Підсумковий контроль. Підсумковий контроль – комплексне оцінювання якості засвоєння навчального матеріалу дисципліни за всіма видами навчальних занять. Підсумковий контроль здійснюється у формі іспиту. Основним завданням підсумкового контролю є перевірка розуміння студентами програмного матеріалу дисципліни в цілому, розуміння логіки та взаємозв'язків між окремими розділами, здатність творчо використовувати отриманні знання.

Форма контролю
залік