UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Туристичний бізнес

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра туризму та готельно-ресторанної справи
Короткий опис навчальної дисципліни

Ринок туристичних послуг є одним із ключових для економік різних країн, охоплюючи інтереси численних суб’єктів господарювання: туристичних підприємств, транспортних компаній, закладів розміщення, харчування, екскурсійних бюро, музеїв, театрів, інших закладів дозвілля, виробників супутніх послуг і товарів, а саме, рекламних компаній, засобів масмедіа, видавництв, виробників сувенірів, традиційних товарів у певних країнах, тощо. Вивчення дисципліни "Туристичний бізнес" дозволяє сформувати власне уявлення про систему економічних відносин між численними суб’єктами ринку туристичних послуг, дослідити сучасні тенденції розвитку туризму в Україні та за кордоном, отримати практичні навички співпраці як з турагентством, так і самостійно планувати подорож з використанням інтернет-платформ.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Ціллю вивчення дисципліни є знайомство студентів із різноманіттям суб’єктів господарської діяльності, які формують туристичний бізнес, а також дослідження теоретичних та практичних аспектів організації туристичного бізнесу. Відповідно до зазначеної цілі визначено наступні задачі вивчення дисципліни:

- сформувати бачення туризму як сукупності взаємозалежних і взаємодоповнюючих елементів;

- визначити місце і роль туризму в національній та світовій економіці;

- розглянути історичні передумови виникнення та розвитку туристичної системи України та світу;

- ознайомити студентів з вітчизняними та міжнародними нормативно-правовими актами, що регламентують туристичний бізнес;

- оволодіти практичними навичками щодо відкриття туристичного підприємства, ведення фінансової та статистичної звітності турипідприємством;

- здобути практичні навички формування асортименту турпродуктів (турів), етапів планування туристських подорожей, програмного їх забезпечення, а також системи продажів;

- оволодіти знаннями щодо сучасного стану ринку перевезень туристів на авіатранспорті, класів перельоту, системи тарифікації та пільг на послуги, технології обслуговування туристів і організації чартерних рейсів;

- набути професійні знання та навички щодо технології організації туристичного бізнесу; тощо.

Результати навчання

В результаті вивчення дисципліни студент отримає розуміння сутності «соціально-економічного феномену ХХ століття» – туризму, познайомиться з історичними етапами розвитку туризму та інноваційними видами туризму, знатиме законодавчі аспекти організації туристичного бізнесу; здобуте практичні вміння відкриття та розвитку туристичного підприємства.

Перелік тем

1. Сутність туризму, ринку туристичних послуг та туристичної індустрії

2. Класифікація туризму. Інноваційні види туризму

3. Історичні етапи розвитку туризму

4. Державне регулювання туризму в Україні та у світі

5. Бізнес у стилі ФОП: робота турагентського бізнесу

6. Ліцензування туроператорського бізнесу. Організація діяльності туроператора

7. Організація системи продажів турпродуктів B2B та B2C 

8. Фінансова ефективність туристичного бізнесу

9. Майбутнє туристичного бізнесу

Система оцінювання

Курсом передбачено 8 лекцій та 8 практичних занять, кожний вид занять оцінюється за 5-бальною шкалою: «5» – відмінний рівень, всебічне і глибоке знання матеріалу, вміння його використовувати на практиці; «4» – матеріал підготовлений на високому рівні, але недостатня активність студента на парі; «3» – посереднє знання основного матеріалу; «2» – знання лише окремих фрагментів основного матеріалу. Максимальна сума балів – 80. Додатково 20 балів можливо отримати, виконавши індивідуальне завдання з курсу.

Форма контролю
залік