UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Медіалінгвістика

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра теоретичної та прикладної лінгвістики
Короткий опис навчальної дисципліни
Медіалінгвістика є сучасною галуззю лінгвістичних знань, яка спрямована на комплексне вивчення особливостей медіадискурсу та медіатексту. Мета навчальної дисципліни полягає у вивченні особливостей сучасного медіадискурсу та медіатексту, що уможливить здійснення лінгвістичного аналізу медіатекстів на всіх мовних рівнях та сприятиме вичерпному розумінню твору та задуму автора, а також допоможе удосконалити побудову та оформлення власного висловлення. Курс ознайомлює з сучасними медіалінгвістичними технологіями, формує уміння та навички розрізняти стратегії та тактики мовленнєвого впливу, сприяє покращенню медіаграмотності. Оосбливістю курсу є ознайомлення з ключовими ідеями та принципами академічного блогінгу.
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Під час вивчення навчальної дисципліни студент ознайомлюється з: − особливостями понять «медіа дискурс» та «медіатекст»; − дистинктивними характеристиками медіадискурсу; − стратегіями та тактикими медіадискурсу; − категоріями та композиційними елементами медіатексту; − жанровою диференціацією медіатекстів; − методами дослідження медіатексту; - особливостями академічного блогінгу.
Результати навчання
У результаті вивченнія дисципліни студент буде вміти: − критично мислити та інтерпретувати мовленнєве повідомлення, враховуючи засади медіалінгвістики; − визначати основні характеристики масової комунікації як специфічної сфери функціонування мови мас-медіа та медіатексту; − здійснювати лінгвістичний аналіз медіатексту; − визначати роль мовних одиниць різних рівнів у досягненні комунікативної прагматики медіатексту; − послуговуватися медіалінгвістичними технологіями при створенні висловленя; − аналізувати функціонально-стилістичний і комунікативнопрагматичний ресурс сучасної медіакомунікації; − оцінити стилістичний ресурс мовних одиниць різних рівнів у жанрових модифікаціях мас-медіа; - вести академічний блог.
Перелік тем
Module 1. Media linguistics as a science. Topic 1. Media linguistics as a science. Media linguistics: origin, problems, and prospects. Media linguistics aims and tasks. Media linguistics basic notions and methods. Topic 2. Media in the Online Age. Science in media and social discourse, its verbal representation. Media in the past and now. 21st-century media distinctive features. Module 2. Media text as a basic notion of linguistics. Topic 3. Media text distinctive features. The notion of media text. Media text types. Media text categories. Media text distinctive features. Media text analysis. Media discourse and media text. Topic 4. Media texts and society’s values. Culture and media. The representation of cultural peculiarities in media texts. Media texts social impact. Module 3. Language and media. Topic 5. Media language peculiarities. Media language: categorical linguistics features. Types of media language styles. Topic 6. Language choice and self-presentation in social media. Verbal and non-verbal self-presentation in social media. Self-presentation strategies in media discourse. Module 4. Media linguistics strategies in media text genres. Topic 6. Analyzing Media Language and Representation. New channels of communication, new linguistic forms. Analysis of Linguistic Complexity in Professional and Citizen Media. Topic 7. Media in the Online Age. Science in media and social discourse.
Система оцінювання
Навчальні досягнення студентів з дисципліни «Медіалінгвістика» оцінюються за модульно-рейтинговою системою, в основу якої покладено принцип поопераційної звітності, обов’язковості модульного контролю, накопичувальної системи оцінювання рівня знань, умінь та навичок. Підсумкове оцінювання включає бали за поточну роботу студента під час лекційних та семінарських занять, виконання самостійної та індивідуальної роботи, модульну контрольну роботу. Виконання модульної контрольної роботи здійснюється у режимі комп’ютерної діагностики або з використанням роздрукованих завдань. Модульний контроль знань студентів здійснюється після завершення вивчення навчального матеріалу модуля. Кількість балів за роботу з теоретичним матеріалом, на семінарських заняттях, під час виконання самостійної та індивідуальної навчально-дослідної роботи залежить від дотримання таких вимог: ˗ своєчасність виконання навчальних завдань; ˗ повний обсяг їх виконання; ˗ якість виконання навчальних завдань; ˗ самостійність виконання; ˗ творчий підхід у виконанні завдань; ˗ ініціативність у навчальній діяльності. Розрахунок рейтингових балів за видами поточного (модульного) контролю: Відповіді на практичних заняттях 16*2=32 КМР 50 Індивідуальна самостійна навчально-дослідницька робота 18
Форма контролю
залік