UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Психологія екстремальних станів

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра психології та соціального забезпечення
Короткий опис навчальної дисципліни
Актуальність та необхідність вивчення навчальної дисципліни обумовлюється визначальною роллю психологічного чинника у всіх сферах суспільної взаємодії, а також складністю процесів, пов’язаних із утворенням, динамікою та управлінням екстремальними станами у розрізі особливостей та специфіки різноманітних сфер життєдіяльності людини.
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Формування у студентів уявлень щодо предмету, основних категорій та завдань психології екстремальних станів, як дисципліни, що розробляє методи пізнання, проектування та дослідження закономірностей поведінки людини за екстремальних обставин. Завданням дисципліни є формування у майбутніх фахівців здатності усвідомлювати та аналізувати соціально-психологічні проблеми особистості, її соціалізації та активізації творчого потенціалу; уміння використовувати прийоми запобігання дисгармонійним екстремальним станам.
Результати навчання
Навички вивчення соціально-психологічного стану суспільства, психологічних особливостей різних соціальних груп; аналізу проблем спілкування у внутрішньо- та міжгрупових стосунках та у сумісній діяльності людей, знаходячи їх причини та застосовуючи засоби їх розв’язання; передбачення поведінки особистості та групи за екстремальних обставин; застосовування методів впливу на особистість та суспільство в екстремальних умовах.
Перелік тем
Тема 1. Психологія екстремальних станів: предмет та завдання. Тема 2. Міждисциплінарні зв’язки, методологія та методи психології екстремальних станів. Тема 3. Особистість та соціальна група як об’єкт психологічного дослідження. Тема 4. Ідентифікація як механізм формування особистості у соціумі. Тема 5. Виявлення особистісних рис за екстремальних умов. Тема 6. Екстремальні стани: класифікація та психологічні закономірності формування. Тема 7. Психологічні способи впливу на стан людини та суспільства в екстримальних ситуаціях. Тема 8. Методи запобігання деструкції особистості за екстремальних обставин.
Система оцінювання
50 балів – модуль 1 50 балів – модуль 2
Форма контролю
залік