UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Психологія стресу та посттравматичного стресового розладу

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра психології та соціального забезпечення
Короткий опис навчальної дисципліни
Предметом вивчення навчальної дисципліни є наукові уявлення про стрес, його причини і наслідки, динаміка перебігу, оцінка його рівня, головні напрями нейтралізації та управління ним, особливості професійного та травматичного стресу. Актуальність та необхідність вивчення навчальної дисципліни зумовлена також тим, що студент зможе аналізувати психічні явища, виявляти як позитивний, так і негативний внутрішній психічний потенціал, його взаємодію із зовнішнім психічним, а за ними – виявляти характер поведінки, дій і вчинків особистості, прогнозувати її розвиток, зміцнювати саногенний її потенціал, психічне здоров’я і конкурентоспроможність.
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Формування у майбутнього фахівця загальних та професійних компетенцій системи загальної психологічної підготовки; засвоєння студентами знань та вмінь про такий феномен як стрес, що дає можливість організмам пристосовуватися до різних форм середовища за рахунок універсального комплексу нейрогуморальних реакцій; розкрити різні підходи до поняття стресу, причини виникнення, його форми, динаміку, оцінку; формувати знання, уміння і практичні навички щодо ефективних способів запобігання негативних наслідків стресу, нейтралізацію та управління стресом різними способами. Формування навичок психологічної допомоги особам з ПТСР. Ознайомлення студентів з комплексом методів психокорекційної та психотерапевтичної допомоги відповідно до особливостей травмуючої ситуації та категорії постраждалих осіб.
Результати навчання
Уміння виявляти та аналізувати психічні чинники, які провокують появу психологічний стрес особистості; оцінювати особливості психічних станів особистості; оцінювати можливості людини щодо подолання стресу та розробляти заходи щодо їх розвитку; виявляти стресові емоції та почуття людей різних вікових категорій; розробляти та застосовувати механізми індивідуальної та колективної профілактики стресу; оцінювати ступінь психічної стійкості особистості, використовувати прийоми психічної саморегуляції та методи покращення психічного здоров’я особистості; оцінювати адаптаційні можливості особистості; вибудовувати механізми психологічного захисту; володіти техніками роботи з травмою.
Перелік тем
Тема 1. Стрес в історичному вимірі. Тема 2. Особливості адаптаційного синдрому. Тема 3. Причини виникнення стресу. Тема 4. Оцінка рівня стресу. Тема 5. Динаміка перебігу стресу. Тема 6. Професійний стрес. Особливості травматичного стресу. Тема 7. Фізичний ефект стресу, його профілактика. Тема 8. Зміна особистісних установок та переконань в екстремальних ситуаціях. Тема 9. Активна взаємодія зі стресором. Комплексні способи управління стресом. Тема 10. Основні напрямки надання практичної допомоги при ПТСР.
Система оцінювання
50 балів – модуль 1; 50 балів – модуль 2
Форма контролю
залік