UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Системний аналіз якості довкілля

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра екології та природоохоронних технологій
Короткий опис навчальної дисципліни

Якість середовища до активного втручання людини забезпечувалася самою природою шляхом саморегуляції, самоочищення від чужорідних агентів нетехногенного походження. Всім природним процесам властивий циклічний (замкнутий) характер на відміну від штучних. Приблизно зі 100% створюваної речовини і енергії людство використовує лише десять і навіть менше відсотків, все інше у вигляді забруднень надходить і накопичується в біосфері, а останнім часом частина відходів виводиться за межі біосфери в область

навколоземного космічного простору. Навчальна дисципліна «Системний аналіз якості  довкілля» розрахована на два семестри, містить нові найважливіші наукові дані та має підсилену професійну направленість. Системний підхід та системний аналіз є обов’язковими складовими сучасної екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

освоїти методологію системного і комплексного розгляду складних екологічних проблем та прийняття рішень у моделюванні реальних природних процесів та явищ; будувати та аналізувати залежності у системі «людина-довкілля» з прогнозуванням розвитку екологічної ситуації.

Результати навчання
  • Знати принципи управління персоналом та ресурсами, основні підходи до прийняття рішень в умовах неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог;
  • Здатність виконувати професійну діяльність у відповідності до стандартів якості, вміння управляти комплексними діями або проектами.
  • Здатність управляти стратегічним розвитком команди в процесі здійснення професійної діяльності у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування.
  • Здійснювати відбір, аналіз, представлення і поширення екологічної інформації, використовуючи письмові,
  • усні та візуальні засоби (в тому числі – за допомогою цифрових технологій).
  • Знати правові, етичні норми для оцінки професійної діяльності, розробки та реалізації соціально-значущих екологічних проектів, в умовах суперечливих вимог.
  • Уміти оцінювати потенційний вплив техногенних об’єктів та господарської діяльності на довкілля.
  • Уміння оцінювати ресурсний потенціал територій (регіонів) з метою подальшої оптимізації природокористування.
Перелік тем
  • Тема 1. Теоретичні основи САЯД
  • Тема 2. Основи екосистемології
  • Тема 3. Методологія побудови складних систем
  • Тема 4. Методологія моделювання і аналізу
  • Тема 5. Методологія оцінки результатів рішення
  • Тема 6. Принцип матеріального балансу й побудова
  • балансових моделей
  • Тема 7. Експертні методи системного аналізу
  • Тема 8. Методи кількісного аналізу
  • Тема 9. Методи якісного аналізу
  • Тема 10. Система оцінювання якості повітря, води, ґрунту
  • Тема 11. . Система безпеки і якості довкілля, праці та
  • життєдіяльності населення
  • Тема 12.  Системний аналіз у природно-промислових

системах

  • Тема 13. Використання системного аналізу у визначенні впливів на навколишнє середовище
  • Тема 14. Моделювання та прогнозування глобальних процесів
Система оцінювання

Підсумкова оцінка за курс розраховується наступним чином:

Види оцінювання % від остаточної оцінки

Модуль 1 – 20

Модуль 2 – 20

Модуль 3– 20

Модуль 4 - 40

Форма контролю
екзамен