Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Управління водними та земельними ресурсами
Навчальна дисципліна «Управління водними та земельними ресурсами» належить до вибіркових дисциплін професійної підготовки, метою якої є - ознайомити студентів з основними теоретичними й прикладними питаннями управління водними та земельними ресурсами; міжнародним досвідом управління водними та земельними ресурсами з метою реалізації його в Україні, з басейновими системами управління використанням, охороною та відтворенням водних та земельних ресурсів.
Метою вивчення нормативної дисципліни «Управління водними та земельнимиресурсами» є ознайомлення студентів із значенням водних та земельнихресурсів у житті людини та їхнім місцем у структурі природно-ресурсного потенціалу України, вивчення класифікаційних одиниць земельногофонду та їхніх діагностичних ознак, структури земельних та водних ресурсів України, особливостей функціонування ринку землі та переважаючих напрямків охорони земельного та водного фонду держави; вивчення основнихпринципів і механізмів управління водними та земельними ресурсами; ознайомлення із основними законодавчими та нормативними документами, які регламентують управління водними та земельними ресурсами, вивчення методів управління і тих завдань, які вони виконують; розуміння сучасного стану і ризиків землекористування та водокористування, ролі механізмів управління у регулюванні водних та земельних відносин в Україні.
Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Здатність працювати в команді. Знання та розуміння теоретичних основ наук про Землю як комплексну природну систему. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області наук про Землю. Застосовувати моделі, методи і дані фізики, хімії, біології, екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні природних процесів формування і розвитку геосфер. Аналізувати склад і будову геосфер (у відповідності до спеціалізації) на різних просторово-часових масштабах. Уміти доносити результати діяльності до професійної аудиторії та широкого загалу, робити презентації та повідомлення.
Тема 1. Аналіз міжнародного досвіду управління воднимита земельними ресурсами з метою його реалізації в Україні. Тема 2. Характеристика воднихта земельних ресурсів України. Тема 3. Проблеми воднихта земельних ресурсів України в ХХІ сторіччі. Тема 4. Забруднення природних вод й грунтів та їх охорона. Тема 5. Комплексна оцінка й нормування якості поверхневих вод як основа екологічного управління. Тема 6. Механізми реалізації екологічної політики у сфері водного та земельного господарства. Тема 7. Басейнові системи управління використанням, охороною та відтворенням водних ресурсів (світовий досвід та рекомендації щодо удосконалення такого управління в Україні). Тема 8. Методика гідрографічного районування території України. Тема 9. Методика водогосподарського районування території України. Тема 10. Розподіл земельного фонду України за землевласниками і землекористувачами. Тема 11. Стратегія екологічно-безпечного водокористування та землекористування в Україні. Тема 12. Наукові засади оптимізації управління та використання водних та земельних ресурсів України.
Для досягнення цілей та завдань курсу студентам потрібно засвоїти теоретичний матеріал та здати модульні контролі знань, а також вчасно виконати практичні завдання. В результаті вони зможуть отримати такі обов'язкові бали: 60 балів - за вчасне та якісне виконання завдань практичних занять, що становить поточну (практичну) складову його оцінки; 20 балів – модульний контроль 1; 20 балів – модульний контроль 2. Усього 100 балів.