UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Природоохоронні об’єкти та збереження біологічного різноманіття

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра екології та природоохоронних технологій
Короткий опис навчальної дисципліни

Природоохоронні території та об’єкти – це території, створені з метою охорони природних ландшафтів від надмірних змін внаслідок господарської діяльності людини. Збереження біологічного різноманіття передбачає охорону водночас і окремих особин, їхніх груп у межах певної території, й екосистем у цілому разом з їхнім середовищем існування. Таким чином, природоохоронні об’єкти та збереження біологічного різноманіття – це збереження природних комплексів та об’єктів в природному стані та збереження рідкісних видів тварин, рослин і екосистем.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Ціль дисципліни – набути теоретичних знань щодо розуміння нормативно-правових документів щодо охорони природоохоронних територій та збереження біорізноманіття та практичного досвіду щодо наукового обґрунтовувати та створення об'єктів та територій природно-заповідного фонду та якісного управління ними.

Результати навчання

Результатом вивчення дисципліни є набуття студентами таких компетенцій: здатність застосовувати нормативно-правове забезпечення в галузі охорони природоохоронних територій та збереження біорізноманіття; здатність проектування об’єктів природно-заповідного фонду; оволодіння класифікацією природоохоронних територій; вміння планувати діяльність в межах природоохоронних територій; володіти методами оцінювання стану та динаміки біорізноманіття; розуміння способів збереження біорізноманіття

Програмні результати навчання: здатність практично застосовувати теоретичні знання для вирішення природоохоронних проблем; демонстрування знань та вмінь щодо створення природоохоронних територій; здатність оцінувати стан природоохоронних територій; знання методики організації та функціонування екологічної мережі; проводити еколого-економічну оцінку ефективності функціонування природоохоронних територій; користуватися методами моніторингу біорізноманіття; розробляти рекомендації по раціональному використанню ресурсів біорізноманіття.

Перелік тем

Тема 1. Природоохоронні території: основні терміни та поняття. Біологічне різноманіття – його стан та загрози

Тема 2. Еволюція природоохоронного мислення і сучасні концепції охорони природи

Тема 3. Організаційно-правові засади природоохоронної діяльності та збереження біорізноманіття в Україні. Міжнародні природоохоронні конвенції та угоди

Тема 4. Класифікація природоохоронних територій

Тема 5. Критерії і принципи відбору територій для заповідання. Національна екологічна мережа та Всеєвропейська екологічна мережа

Тема 6. Створення та проектування територій природно-заповідного фонду

Тема 7. Природоохоронна діяльність на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду України

Тема 8. Система моніторингу біорізноманіття в Україні: збереження фауни, флори та унікальних фітоценозів

Система оцінювання

Усього 100 балів:

Систематичність відвідування (лекцій та практичних заняття) – 10 балів

Контрольна модульна робота № 1 – 15 балів

Контрольна модульна робота № 2 – 15 балів

Підсумкова контрольна робота – 20 балів

Індивідуальні завдання – 40 балів

Форма контролю
залік