UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Аквакультура штучних водойм

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра екології та природоохоронних технологій
Короткий опис навчальної дисципліни

Освітній компонент «Аквакультура штучних водойм» є важливою складовою при підготовці фахівців для рибогосподарських підприємств зрізними організаційними формами виробництва, оскільки дає необхідні в практиці аквакультури знання щодо технологій вирощування різних об’єктів в штучностворених водоймах. Об’єднує в собі ставову і індустріальну аквакультуру.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета вивчення дисципліни «Аквакультура штучних водойм» – формування у студентів зазначеної спеціальності уявлень про способи вирощування основних промислових видів риб та ознайомлення їх із 5 технологіями вирощування, що використовуються у промислових господарствах. Завдання: вивчення дисципліни охоплюють теоретичний, пізнавальний та практичний компоненти при підготовці студентів. Основними з них є: ознайомлення із формами аквакультури та особливостями її технічного забезпечення; ознайомлення з технологіями промислового вирощування риб; ознайомлення із системами автоматизованого контролю та управління виробництвом; застосування отриманих знань у роботі на господарствах аквакультури.

Результати навчання

1. Уміти використовувати основи рибництва в аквакультурі штучних водойм на відповідному рівні для основних видів професійної діяльності. 2. Знати загальні відомості про ставові рибницькі господарства, Технологія та інтенсифікація у рибництві. 3. Знати та розуміти основні технологічні процеси та інтенсифікаційні підходи у рибництві. 4. Знати гідрохімічні та фізичні показники привирощування об’єктів аквакультури. 5. Знати та уміти використовувати технологічні основи індустріальної аквакультури у рибництві щодо гідрохімічних показників води. 6. Уміти контролювати якість води в проточних водоймищах при промисловому садковому риборозведенні. 7. Знати вітчизняні та зарубіжні прилади контролю водного середовища, системи автоматичного керування параметрами водного середовища.  8. Уміти використовувати знання і розуміння життєвих форм гідробіонтів. 9. Знати та розуміти вплив факторів середовища на водні організми та об’єкти аквакультури, на їх життєдіяльність під час вирощування. 10. Знати об'єкти промислового культивування їх біологічні особливості та способи культивування. 11. Знати та уміти використовувати знання і розуміння способів життя, біологічних особливостей риб під час їхнього вирощування. 12. Знати основні принципи промислового розведення коропа в тепловодних спорудах та садках.13. На основі знань і розумінь біологіних обобливостей рослиноїдних, осетрових, лососевих видів риб, уміти вирощувати їх в промислових маштабах, з використання інтенсивних технологій.  14. Використовувати навички виконання експериментів для перевірки гіпотез та дослідження явищ в аквакультурі.15. Знати та розуміти елементи рибництва при вирощуванні об’єктів аквакультури в штучних водоймах. 16. Розуміти та аналізувати сучасну аквакультуру штучних водойм на рівні відповідно до сучасного стану розвитку водних біоресурсів та аквакультури. 17. Знати основні вузли (блоки) установок із замкнутим циклом водопостачання та правила їх компонування.

Перелік тем

1. Загальна характеристика об’єктів водного фонду України  2. Загальні відомості про ставові рибницькі господарства.  3. Технологія відтворення, та підрощування рибопосадкового матеріалу основних об’єктів ставового рибництва. 4. Технологічні процеси в ставовому рибництві.  5. Основи індустріальної аквакультури. 6. Установки замкнутого водопостачання. 7. Промислове вирощування основних видів риб в аквакультурі

Система оцінювання

Оцінка за лекційне заняття виставляється за активність студента на лекції та якість конспекту. Оцінку на практичному занятті студент отримує за виконані розрахункові, графічні роботи, командні проекти, активність під час досліджень польового матеріалу. Під час модульного та підсумкового контролю засобами оцінювання результатів навчання з дисципліни є стандартизовані комп’ютерні тести.

Форма контролю
залік