UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Паломницький туризм

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра філософсько-історичних студій та масових комунікацій
Короткий опис навчальної дисципліни

Метою вивчення дисципліни «Паломницький туризм» є формування у здобувачів вищої освіти уявлення про релігії світу; їх географію; найвизначніші сакральні пам’ятки та місця паломництва християнства, ісламу, буддизму, індуїзму. Курс передбачає формування уявлення про особливості паломницького (релігійного) туризму в різних країнах, його практичної організації.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Основні завдання дисципліни:

- формування уявлення про релігії світу;

- розвиток толерантності та віротерпимості;

- формування уявлення про паломницький туризм як важливий чиннику забезпечення соціальної стабільності та міжконфесійного діалогу;

- визначення сутності паломницького туризму як здійснення подорожей для задоволення духовних потреб та його функцій, які мають соціальний, гуманітарний та економічний характер;

- формування знань про особливості організації релігійного туризму та паломництва як специфічних видів туристичної діяльності;

- вивчення досвіду, що існує в сфері організації релігійних і паломницьких турів;

- оцінка сучасного стану сакрально-туристичних ресурсів території та ефективності їхнього використання;

- ознайомлення здобувачів вищої освіти з основними об’єктами паломницького (релігійного) туризму у різних регіонах світу;

- формування вмінь прогнозування перспективного розвитку сфери релігійного туризму в конкретному регіоні чи країні в цілому.

Результати навчання

Після завершення цього курсу здобувач вищої освіти має демонструвати такі знання: - загальні відомості, основні поняття, завдання та цілі паломницького туризму; - оволодіти термінологією, основними методами, що використовується при дослідженнях історико-культурних туристичних ресурсів; - чинники просування, удосконалення та розвитку паломницького туризму; вміння: - вміти орієнтуватися в потребах і тенденціях ринку паломницького туризму; - критично осмислювати і аналізувати культурні події в Україні та світі; - проводити дослідження історико-культурних туристичних ресурсів; - збирати та обробляти інформацію; - систематизувати та узагальнювати одержувану інформацію про потреби та тенденції розвитку паломницького туризму.

Перелік тем

Тема 1. Паломництво як історико-суспільне явище.

Тема 2. Релігія як суспільно-духовне явище. Типологія релігій.

Тема 3. Паломницький туризм: предмет, суспільні функції, напрямки розвитку.

Тема 4. Особливості географії релігій у сучасному світі.

Тема 5. Паломницький  туризм у християнстві.

Тема 6. Паломницький туризм в ісламі.

Тема 7. Паломницький туризм у буддизмі.

Тема 8. Паломницький туризм в інших релігіях сучасного світу.

Система оцінювання

90-100 Відмінно – знання особливостей релігійних туристично-рекреаційних ресурсів на території України та світу, вміння аналізувати закономірності поширення об'єктів релігійно-паломницького туризму на основі використання культових об'єктів, оцінювати різні види релігійних туристично-рекреаційних ресурсів, давати їм характеристики, повне і ґрунтовне розкриття основних понять курсу та відмінне виконання практичних і самостійних завдань, лише з несуттєвими неточностями. Студент вміє застосовувати принципи і методи проведення науково-дослідних робіт у галузі досліджень релігійних туристично-рекреаційних ресурсів.

75-89 Добре – знання особливостей релігійних туристично-рекреаційних ресурсів на території України та світу, вміння аналізувати закономірності поширення об'єктів релігійно-паломницького туризму на основі використання культових об'єктів з неточностями та незначними помилками, оцінювати різні види релігійних туристично-рекреаційних ресурсів, давати їм характеристики з неточностями та незначними помилками, деякі неточності у визначенні суті основних понять курсу, виконання практичних і самостійних завдань з кількома помилками. Студент застосовує принципи і методи проведення науково-дослідних робіт у галузі досліджень релігійних туристично-рекреаційних ресурсів лише під керівництвом викладача.

60-74 Задовільно – загалом демонструє знання змісту тем курсу, володіє мінімальним набором понять, недостатньо орієнтується у складі та розміщенні релігійних туристично-рекреаційних ресурсів України та світу, слабке розуміння основних методів та прийомів аналізу релігійних туристично-рекреаційних ресурсів, утруднення у характеристиці територіальної організації релігійних туристично-рекреаційних ресурсів України та світу, розкриття основного змісту теоретичних питань, але не повне, із значними помилками. Часткове виконання практичних і самостійних завдань зі значною кількістю недоліків. Виконання задовольняє мінімальні критерії.

35-59 Незадовільно – демонструє слабке знання змісту дисципліни, видів туристично-рекреаційних ресурсів України та світу, недостатньо орієнтується у розміщенні різних видів релігійних туристично-рекреаційних ресурсів України та світу, дає неповні характеристики районів і об’єктів релігійно-паломницького туризму, слабке розуміння основних методів та прийомів оцінки релігійних туристично-рекреаційних ресурсів, фрагментарні знання основних термінів і понять курсу, невиконання або неправильне виконання основної кількості практичних і самостійних робіт з правом повторної перездачі.

0-34 Незадовільно – Відсутні знання з дисципліни. Необхідне повторне вивчення дисципліни.

Форма контролю
залік