Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Національне лідерство: історія та сучасність
Вивчення курсу "Національне лідерство: історія та сучасність" покликане забезпечити освоєння української історії лідерства на основі пізнання процесу розвитку національного лідерства в цілому, аналізуючи всю сукупність етнічно-національної, суспільно-політичної, соціально-економічної та культурно-релігійної трансформації українського суспільства на шляху його багатовікового поступу.
– формування у студентів високої історико-патріотичної свідомості, історико-хронологічної пам’яті; – освоєння студентами історико-понятійного апарату предмету; – ознайомлення студентів з основними досягненнями вітчизняної та зарубіжної історіографії; – вироблення у студентів творчого мислення, здатності самостійно інтерпретувати історичний процес національного лідерства та аналізувати його сучасність; – формування уявлень про головні досягнення українських лідерів різних епох; – визначення характерних рис самобутнього національного лідерства та його місця в загальноісторичному просторі; – розкриття характеру зв’язку світового та вітчизняного лідерства.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен: знати предмет національного лідерства, основні методичні та методологічні засади його пізнання. В результаті він має самостійно осмислювати історичні події і явища, пов‘язувати історичну ретроспективу з майбутнім. вміти: - застосовувати наукову методологію та історичний світогляд для аналізу явищ сьогодення; - усвідомлювати гуманітарну підготовку в університеті як єдиний цілісний процес, де історія національного лідерства – це приклад для виховання достойного громадянина української держави; - вбачати в історичному минулому той досвід, що дає можливість патріоту і громадянину долучатися до успішного розв‘язання складних проблем розвитку держави; - поєднати базові знання з дисципліни з розв‘язанням проблемних ситуацій в інших науках.
1.Вступ. Феномен українського лідерства. Лідерство в доісторичну добу української історії. 2.Досягнення лідерів Давньоруської держави. 3.Литовсько-польські лідери і їх роль в українській історії (друга половина XIV – перша половина XVІІ ст.). 4.Лідерство козацької епохи (друга половина XVІІ – XVІІ ст.). 5.Роль лідерів Російської та Австро-Угорської імперії в українській історії (кін. ХVІІІ-поч. ХХ ст.). 6.Українське лідерство в умовах боротьби за становлення державності (1917-1921 рр.). 7.Лідерство в умовах становлення комуністичного тоталітаризму. 8.Розвиток лідерства в Україні в роки Другої світової війни та післявоєнний період. 8.Українське лідерство у 60-80-ті рр. ХХ ст. 9.Лідерство незалежної України.
При вивченні дисципліни з метою забезпечення високої якості знань студентів використовуються наступні методи контролю успішності: – усний контроль та самоконтроль. Усний контроль здійснює викладач у формі опитування студентів під час проведення семінарських занять з питань, що наведені у методичних рекомендаціях щодо вивчення кожної теми з курсу; – письмовий контроль і самоконтроль. Письмовий контроль реалізується у формі контрольних робіт за окремими темами, модульних контрольних робіт та підсумкової роботи по закінченню вивчення курсу; – тестовий контроль, який дає можливість перевірити якість знань студентів за окремою темою курсу, якість знань по закінченню вивчення дисципліни, а також якість вхідних та залишкових знань, вмінь студента.