UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Теорії масових комунікацій

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра філософсько-історичних студій та масових комунікацій
Короткий опис навчальної дисципліни

Дисципліна вивчає особливості функціонування масових комунікацій у сучасному суспільстві, теорії та меоди їх досліджень

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета -  в формування у здобувачів вищої освіти системи знань і практичних умінь, що передбачають аналіз теоретичних і практичних аспектів функцій масової комунікації та інформації в сучасному  суспільстві.

Завдання: 

сформувати знання про ключові поняття та основні етапи історичного розвитку масових комунікацій;

розуміння здобувачами суспільної ролі масової комунікації та способів модернізації їхньої праці в інформаційному суспільстві;

засвоєння  знань про прийоми, теорії, моделі, методи дослідження масової комунікації у роботі у сфері філології.

Результати навчання

Здобувачі повинні знати:

сутність інформації та специфіку масової комунікації

теорії масових комунікацій та їх пояснення специфіки продукування іфнормації в сучасному світі;

методики аналізу масової інформації

 

Здобувачі повинні вміти:

застосовувати знання теорії масових комунікацій у практичній діяльності;

виявляти основні тенденції становлення й розвитку масовокомунікаційної індустрії;

визначати, які ефекти масової комунікації (зокрема ефекти гуртування, довіри, ореолу, самодостатності у прийнятті рішень, праймінгу, десенсибілізації, культивації,т бумеранга, переконання) діють в конкретній ситуації

Перелік тем

Масова комунікація як явище.

Теорія інформації та її концепції.

Комунікаційний процес. Різновиди комунікації.

Ефекти в масовій комунікації.

Масовокомунікаційна індустрія.

Теорія масового суспільства і сильних медіа.

Теорії на основі психодинамічної моделі К. Говленда.

Теорія когнітивного дисонансу.

Теорія селективного впливу.

Теорія розширення відчуття Маклюена.

Теорія використання і задоволення.

Теорія «спіраль мовчання».

Теорія фреймінгу.

 

 

Система оцінювання

1 модуль - 50 балів

2 модуль - 50 балів

Форма контролю
залік