Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Теорії масових комунікацій
Дисципліна вивчає особливості функціонування масових комунікацій у сучасному суспільстві, теорії та меоди їх досліджень
Мета - в формування у здобувачів вищої освіти системи знань і практичних умінь, що передбачають аналіз теоретичних і практичних аспектів функцій масової комунікації та інформації в сучасному суспільстві.
Завдання:
сформувати знання про ключові поняття та основні етапи історичного розвитку масових комунікацій;
розуміння здобувачами суспільної ролі масової комунікації та способів модернізації їхньої праці в інформаційному суспільстві;
засвоєння знань про прийоми, теорії, моделі, методи дослідження масової комунікації у роботі у сфері філології.
Здобувачі повинні знати:
сутність інформації та специфіку масової комунікації
теорії масових комунікацій та їх пояснення специфіки продукування іфнормації в сучасному світі;
методики аналізу масової інформації
Здобувачі повинні вміти:
застосовувати знання теорії масових комунікацій у практичній діяльності;
виявляти основні тенденції становлення й розвитку масовокомунікаційної індустрії;
визначати, які ефекти масової комунікації (зокрема ефекти гуртування, довіри, ореолу, самодостатності у прийнятті рішень, праймінгу, десенсибілізації, культивації,т бумеранга, переконання) діють в конкретній ситуації
Масова комунікація як явище.
Теорія інформації та її концепції.
Комунікаційний процес. Різновиди комунікації.
Ефекти в масовій комунікації.
Масовокомунікаційна індустрія.
Теорія масового суспільства і сильних медіа.
Теорії на основі психодинамічної моделі К. Говленда.
Теорія когнітивного дисонансу.
Теорія селективного впливу.
Теорія розширення відчуття Маклюена.
Теорія використання і задоволення.
Теорія «спіраль мовчання».
Теорія фреймінгу.
1 модуль - 50 балів
2 модуль - 50 балів