UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Туристичний бізнес

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра туризму та готельно-ресторанної справи
Короткий опис навчальної дисципліни

Ринок туристичних послуг є одним із ключових для економік різних країн, охоплюючи інтереси численних суб’єктів господарювання: туристичних підприємств, транспортних компаній, закладів розміщення, харчування, екскурсійних бюро, музеїв, театрів, інших закладів дозвілля, виробників супутніх послуг і товарів, а саме, рекламних компаній, засобів масмедіа, видавництв, виробників сувенірів, традиційних товарів у певних країнах, тощо. Вивчення дисципліни дозволяє сформувати власне уявлення про систему економічних відносин між численними суб’єктами ринку туристичних послуг, дослідити сучасні тенденції розвитку туризму в Україні та за кордоном, отримати практичні навички співпраці як з турагентством, так і самостійно планувати подорож з використанням інтернет-платформ.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Ціллю вивчення дисципліни є знайомство студентів із різноманіттям суб’єктів господарської діяльності, які формують туристичний бізнес, а також дослідження теоретичних та практичних аспектів організації туристичного бізнесу. Відповідно до мети визначено наступні цілі вивчення дисципліни: - сформувати бачення системи організації туризму як сукупності взаємозалежних і взаємодоповнюючих елементів; - визначити місце і роль туризму в національній та світовій економіці; - ознайомити студентів з вітчизняними та міжнародними нормативно-правовими актами, що регламентують діяльність на туристичному ринку; - розглянути історичні передумови виникнення та розвитку туристичної системи України та світу; - оволодіти практичними навичками щодо принципів створення та виконання програм перебування туристів; умов виконання туристських формальностей (паспортно-візових, митних, валютних та медико-санітарних); - здобути практичні навички формування асортименту туристського продукту (турів), етапів планування туристських подорожей, програмного їх забезпечення; - оволодіти знаннями щодо сучасного стану ринку перевезень туристів на авіатранспорті, класів перельоту, системи тарифікації та пільг на послуги, технології обслуговування туристів і організації чартерних рейсів; - набути професійні знання та навички щодо технології самостійної організації туристських подорожей з використання Інтернет ресурсів; тощо.

Результати навчання

В результаті вивчення дисципліни студент отримає розуміння сутності «соціально-економічного феномену ХХ століття» – туризму, познайомиться з історичними етапами розвитку туризму та інноваційними видами туризму, знатиме законодавчі аспекти організації туристичного бізнесу; здобуте практичні вміння обирати туристичні центри дестинацій масового туризму згідно власних уподобань та навчиться самостійно планувати туристичну подорож з використання туристичних Інтернет платформ.

РН 1. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення туристичного законодавства, національних і міжнародних стандартів з обслуговування туристів

РН 2. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності, об’єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук

РН 3. Знати і розуміти основні форми і види туризму, їх поділ

РН 7. Розробляти, просувати та реалізовувати туристичний продукт

РН 8. Ідентифікувати туристичну документацію та вміти правильно нею користуватися

РН 20. Виявляти проблемні ситуації і пропонувати шляхи їх розв’язання

РН 21. Приймати обґрунтовані рішення та нести відповідальність за результати своєї професійної діяльності

Перелік тем

1. Сутність туризму, ринку туристичних послуг та туристичної індустрії 2. Класифікація туризму. Інноваційні види туризму 3. Історичні етапи розвитку туризму 4. Державне регулювання туризму в Україні та у світі 5. Характеристика туристичних макрорегіонів світу: міжнародна статистика 6. Характеристика туристичних дестинацій України: національна статистика 7. Бізнес у стилі ФОП: робота турагентського бізнесу 8. Ліцензування туроператорського бізнесу 9. Готельна та ресторанна складові туристичного бізнесу 10. Фінансова ефективність туристичного бізнесу 11. Інтернет-платформи в туризмі: планування самостійної бюджетної подорожі 12. Майбутнє туристичного бізнесу

Система оцінювання

Курсом передбачено 8 лекцій та 8 практичних занять, кожний вид занять оцінюється за 5-бальною шкалою: «5» – відмінний рівень, всебічне і глибоке знання матеріалу, вміння його використовувати на практиці; «4» – матеріал підготовлений на високому рівні, але недостатня активність студента на парі; «3» – посереднє знання основного матеріалу; «2» – знання лише окремих фрагментів основного матеріалу. Максимальна сума балів – 80. Додатково 20 балів можливо отримати, виконавши індивідуальне завдання з курсу.

Форма контролю
залік