UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Менеджмент та маркетинг туризму

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра туризму та готельно-ресторанної справи
Короткий опис навчальної дисципліни

Туризм як сфера послуг є важливим інструментом для перерозподілу національного доходу в країні, має мультиплікативний ефект на розвиток багатьох галузей економіки для вирішення завдань соціально-економічної нерівності. За таких умов з'явилася необхідність вивчення теоретичних основ та практики застосування нових підходів і методів менеджменту та маркетингу в галузі туризму, організації та проведення маркетингових досліджень, створення реклами та ефективності управління каналами дистрибуції, розроблення маркетингової політики в сфері просування туристичного продукту.  Знання та вміння з навчальної дисципліни «Менеджмент та маркетинг туризму» необхідні спеціалісту для створення конкурентоспроможних підприємств у сфері туристичної діяльності, ефективного ведення маркетингової діяльності та формування сучасної системи управління всіма підрозділами.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Цілями дисципліни є: формування сучасного управлінського мислення, основ системного керування організаціями будь-яких видів – ухвалення адекватних управлінських рішень на майбутньому місці роботи. Формування в студентів знань із теоретичних основ та практичних навиків із маркетингу та менеджменту туристичної індустрії. Завдання дисципліни: - освоїти основні терміни й поняття, що характеризують менеджмент та маркетинг як наукові дисципліни; - оволодіти теоретико-методологічними основами менеджменту та маркетингу; - вивчити складові елементи дисципліни, методи реалізації їх функцій та забезпечення взаємозв’язків між її складовими; - вивчити основні соціально-економічні аспекти менеджменту та маркетингу; - привити навички в організації управління та маркетингу, які можна було б використовувати на практиці.

Результати навчання

Після вивчення навчальної дисципліни студенту необхідно вміти: визначити кращого претендента на вакантне місце в туристичній фірмі, на основі використання інструментів підбору кадрів; складати організаційно-розпорядчі документи та документи з особового складу; організовувати ділові наради та збори; забезпечувати проведення причинно наслідкового аналізу претензій і рекламацій клієнтів та партнерів, досліджувати реакцію споживачів на якість послуг, використовуючи нормативи якості туристських послуг і методики маркетингових досліджень; вносити рекомендації з введення нових чи змін наявних вимог щодо якості туристських послуг, використовуючи чинні нормативи якості туристських послуг; проводити тестування споживачів турпродукту, використовуючи інформацію про функціонування системи надання туристських послуг; визначати ціни на туристичний продукт; розробляти та просувати рекламний продукт у сфері туризму

Перелік тем

Тема 1. Менеджмент господарства туристичної сфери: сутність, основні підходи.

Тема 2. Процеси і методи пізнання управління організацією. Управлінські рішення в менеджменті.

Тема 3. Індустрія гостинності та туризму  як об’єкт управління.

Тема 4. Планування в організації. Організація як об’єкт управління і функції менеджменту.

Тема 5. Мотивація і контроль як функції менеджменту в туристичному господарстві.

Тема 6. Управління маркетинговою та збутовою політикою підприємства.

Тема 7. Управління безпекою в туристському підприємстві.

Тема 8. Управління персоналом підприємств туристичної сфери.

Система оцінювання

Оцінювання здійснюється таким чином:

1. Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять, участі у ділових іграх і має на меті перевірку рівня підготовленості студента до виконання конкретної роботи. Поточний контроль реалізується у формі опитування, захисту результатів практичних робіт, виступів на практичних заняттях, експрес-контролю знань тощо, перевірки результатів виконання  індивідуальних навчально-дослідних завдань, контролю засвоєння навчального матеріалу, запланованого на самостійне опрацювання студентом тощо.

2. Проміжний контроль знань здійснюється під час виконання модульна контрольних робіт, які оцінюються в балах від 0 до 40.

3. Підсумкова семестрова оцінка  визначається як сума поточного контролю та оцінки за модульну контрольну роботу у балах з подальшим переведенням у 4-бальну вітчизняну та шкалу ЕСТS.

Форма контролю
екзамен