Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Культура готельно-ресторанної справи
«Культура готельно-ресторанної справи» - це поняття про етикет, про професійну психологію сервісу, про комунікативні компетентності, типи споживачів послуг і взаємодію з ними; про етику сфери гостинності, корпоративну культуру та імідж підприємства; етику управління, моральність особистості; сутність, принципи та функції ділового етикету; правила поведінки за столом, правила користування столовими приборами та види сервірувань, правила поведінки обслуговуючого персоналу; види прийомів; стилі інтер’єрів.
Метою вивчення дисципліни «Культура готельно-ресторанної справи» є формування у майбутніх фахівців знань та вмінь про культурні та етичні особливості організації, системи і ведення готельно-ресторанної справи. Навчальна дисципліна сприяє розвитку професійних компетентностей. Для досягнення поставленої мети необхідно: сформувати у здобувачів етико-культурні компоненти ведення готельно-ресторанного бізнесу та обслуговування споживачів сфери гостинності.
У результаті вивчення дисципліни студент має знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії готельної та ресторанної справи, організації обслуговування споживачів та діяльності суб’єктів ринку готельних та ресторанних послуг, застосовувати свої знання в різних професійних ситуаціях та відповідати за результати своєї діяльності.
1. Ретроспективний аналіз розвитку понять про культуру, етику та етикет.
2. Теоретичні аспекти професійної культури сфери обслуговування.
3. Професійна етика у готельно-ресторанному бізнесі.
4. Моральне здоров’я колективу. Моральні засади управління колективом.
5. Норми поведінки керівника.
6. Професійна етика персоналу та управління конфліктами.
7. Професійний етикет у сфері обслуговування.
8. Вербальні засоби етикету ділового спілкування.
9. Невербальні засоби спілкування та їх класифікація.
10. Особливості етикету обслуговування в ресторанах.
11. Культура обслуговування у ресторанах.
12. Міжнародний етикет обслуговування.
13. Культура обслуговування у закладах гостинності.
14. Види прийомів.
15. Стилі інтер’єрів.
Усього 100 балів.
Систематичність відвідування (лекції і практичні заняття) – 5 балів.
Активні роботи – 15 балів.
Самостійне опрацювання матеріалу – 20 балів.
Семестрове індивідуальне завдання – 20 балів.
Модульна контрольна робота - 20 балів.
Альтернативні завдання/додаткові виступи: реферат (5 балів), презентація (від 11 слайдів - 7 балів), підготовка тез та виступ на конференції - 10 балів.