UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Етикет і культура спілкування

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра туризму та готельно-ресторанної справи
Короткий опис навчальної дисципліни

Предметом вивчення дисципліни є питання культури спілкування та етикету в Україні та за кордоном. 

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета дисципліни - підготувати фахівця у сфері гостинності, який би не тільки володів знаннями із сутності поняття "етикет", а й вмів застосовувати дані знання на практиці: під час проведення ділових зустрічей, нарад, міжнародних переговорів, у кафе і ресторані, повсякденному житті.

Завдання дисципліни:

- дати характеристику предмету, структурі курсу, розкрити його міждисциплінарні зв’язки з іншими галузями гуманітарного знання (культурологія, історія культури, етика, психологія, етнологія);

- представити сучасні погляди на сутність, структуру та функції етикету;

- розкрити морально-етичні засади етикету;

- дати характеристику головних форм етикету;

- розкрити сутність етикетної культури як невід’ємної складової культури світу, нації, держави;

- охарактеризувати джерела і чинники розвитку сучасної етикетної культури;

- визначити особливості етикету та культури спілкування в різних країнах світу.

Результати навчання

1. Розуміти головні наукові концепції, які пояснюють природу та сутність етикету та етикетної культури.

2. Опанувати базові поняття, які характеризують сферу етикетної культури.

3. Усвідомлювати загальні закони функціонування та розвитку етикетної культури.

4. Уміти використовувати набуті знання на практиці.

5. Орієнтуватися в етичних особливостях гостинності народів світу - представників різних культурних цивілізацій.

Перелік тем

1. Етичні та психологічні засади ділового спілкування.

2. Етика і психологія ділового спілкування.

3. Вербальні засоби спілкування та мовленнєвий етикет. Ділова бесіда.

4. Етика та етикет колективних форм спілкування.

5. Публічний виступ у діловому спілкуванні.

6. Особливості проведення телефонної бесіди.

7. Етикет ділового листування.

8. Етика невербального спілкування.

9. Конфлікти у діловому спілкуванні.

10. Діловий імідж.

11. Організація та проведення ділових прийомів.

12. Особливості ділового спілкування та етикету в різних країнах світу.

Система оцінювання

Усього 100 балів.

Систематичність відвідування (лекції і практичні заняття) – 5 балів.

Активні роботи – 15 балів.

Самостійне опрацювання матеріалу – 20 балів.

Семестрове індивідуальне завдання – 20 балів.

Модульна контрольна робота - 20 балів.

Альтернативні завдання/додаткові виступи: реферат (5 балів), презентація (від 11 слайдів - 7 балів), підготовка тез та виступ на конференції - 10 балів.

 

Форма контролю
залік