UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Менеджмент якості в туризмі

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра туризму та готельно-ресторанної справи
Короткий опис навчальної дисципліни

Дисципліна «Менеджмент якості в туризмі» спрямована на формування у здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти загальних та фахових компетентностей щодо системи знань про управління якістю в туризмі, а також практичних навичок в сфері управління якістю туристичних послуг. Дисципліна спрямована на вивчення основних понять та категорій управління якістю в туризмі; визначення основних компонентів безпеки, стандартизації та сертифікації в туризмі, вивчення стандартів якості в туризмі; вивченню сутності та змісту управління якістю послуг; визначення концепції управління якістю в туризмі, інноваційних підходів до управління знаннями та персоналом на засадах концепції TQM; вивчення методів, технологій та інструментарію управління якістю в туризмі; системи, стандарти та аудит управління якістю в туризмі.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою вивчення дисципліни «Менеджмент якості в туризмі» є сформувати у здобувачів вищої освіти комплексної системи знань з теорії та методології управління якістю туристичних послуг, принципів побудови та функціонування систем управління якістю для різних видів туризму, вивчення нормативно-законодавчих, організаційних та економічних питань з управління якістю в сфері туризму.

Завдання вивчення дисципліни:

  •  засвоєння загальної термінології, особливостей та ознак якості в туризмі;
  • визначення якості в контексті компонентів, форматів, профілів, аспектів, рівнів безпеки, стандартизації та сертифікації в туризмі;
  • вивчення вітчизняного та міжнародного досвіду управління якістю в туризмі для подальшого його розвитку;
  • створення і впровадження моделей та інструментів управління якістю в туристичних дестинаціях;
  • використання методологічних основ управління: загальні підходи, принципи та методи роботи щодо якості туристичних послуг;
  • правила розроблення систем управління якістю туристичних послуг: механізм управління, принципи та функції систем, система – якості товарів та послуг у стандартах ISO серії 9000, тотальне управління якістю;
  • опанування туристичних проблем якості;
  • організація контролю якості туристських послуг.
Результати навчання

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми здобувачі вищої освіти повинні:

знати:

  • поняття, підходи та принципи управління якістю в туризмі;
  • системи, концепції та етапи формування процесу управління якістю в туризмі;
  • документообіг в системі управління якістю в туризмі;
  • складові елементи систем та специфіку системного управління якістю в туризмі;
  • класичні та нові методи управління якістю в туризмі;
  • призначення і структуру стандартів ISO серії 9000;
  • вимоги стандартів ISO серії 9000 до моделі забезпечення якості в туризмі;
  • методологію безперервного вдосконалення діяльності туристичного підприємства відповідно до концепції TQM;
  • значення і процедури сертифікації системи якості та аудиту якості в туризмі;

вміти:

  • розраховувати ефективність та витрати на забезпечення якості туристичних послуг;
  • визначати структуру і головні положення управляння якості в туризмі;
  • вибирати необхідні стандарти ISO серії 9000 залежно від специфіки туристичного підприємства;
  • розробляти головні елементи систем управління якістю за моделями стандартів ISO серії 9000;
  • вибирати оптимальну форму збирання, аналізу і обробки туристичних та економічних даних про діяльність у галузі якості та функціонування системи якості в туризмі;
  • розробляти механізм управління економікою якості в туризмі.

Предметом вивчення дисципліни є організація та управління якістю наданих послуг в діяльності туристичних підприємств

Перелік тем

Змістовий модуль 1. ЯКІСТЬ ПОСЛУГ В ТУРИЗМІ. КОНЦЕПЦІЇ, МЕТОДИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В ТУРИЗМІ.
Тема 1. Основи управління якістю в туризмі

Тема 2. Безпека, стандартизація та сертифікація в туризмі. Стандарти якості в туризмі

Тема 3. Менеджмент якості в туризмі

Тема 4. Концепція управління якістю в туризмі

Тема 5. Методи, технології та інструментарій управління якістю в туризмі

Змістовий модуль 2. СИСТЕМИ, СТАНДАРТИ ТА АУДИТ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В ТУРИЗМІ

Тема 6. Організація контролю якості туристських послуг

Тема 7. Державна система стандартизації

Тема 8. Сертифікація послуг в сфері туризму

Тема 9. Ліцензування діяльності підприємств в сфері туризму

Тема 10. Економічні та правові аспекти управління якістю. Аудит якості

 

 

Система оцінювання

100 балів: Змістовий модуль 1 - 50 балів; Змістовий модуль 2 - 50 балів

Форма контролю
залік