Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Сталий розвиток територій
Сталий розвиток територій – це гармонійний, соціальний, економічний і екологічний розвиток міських і сільських поселень, спрямований на створення умов проживання нинішніх і наступних поколінь на основі збалансованого використання ресурсів. Особливої уваги заслуговують проблеми пов’язані з функціонуванням концепції сталого туризму.
Ціллю дисципліни є формування у здобувачів системи знань, умінь та навичок і світогляду, необхідних для прийняття раціональних рішень в умовах соціальних та екологічних обмежень, а також застосування принципів та підходів сталого розвитку в наукових дослідженнях, професійній і соціальній діяльності.
Задачами навчальної дисципліни є:
вивчення сутності сталого розвитку територій, концепції сталого розвитку та сучасних підходів до аналізу сталого розвитку; визначення методичних підходів щодо формування стратегії сталого розвитку та управління сталим розвитком, з наступним оцінюванням ефективності впровадження відповідних рішень.
РН 4. Пояснювати особливості організації рекреаційно-туристичного простору
РН 5. Аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал території
РН 13. Встановлювати зв’язки з експертами туристичної та інших галузей
РН 16. Діяти у відповідності з принципами соціальної відповідальності та громадянської свідомості
РН 19. Аргументовано відстоювати свої погляди в розв’язанні професійних завдань
РН 20. Виявляти проблемні ситуації і пропонувати шляхи їх розв’язання
РН 21. Приймати обґрунтовані рішення та нести відповідальність за результати своєї професійної діяльності
Тема 1. Сутність сталого розвитку: загальна характеристика та індикатори вимірювання.
Тема 2. Економічне зростання і сталий розвиток територій
Тема 3. Екологічні проблеми у контексті сталого розвитку територій
Тема 4. Людський розвиток як головний чинник і показник суспільного прогресу
Тема 5. Організація та аналіз впровадження заходів сталого розвитку територій
Тема 6. Україна в контексті переходу на засади сталого розвитку. Соціальна мобілізація для сталого розвитку
Тема 7. Сталий розвиток вітчизняного та міжнародного туризму
Тема 8. Стратегічне планування сталого розвитку територій
Курсом передбачено 8 лекцій та 8 практичних занять, кожний вид занять оцінюється за 5-бальною шкалою: «5» – відмінний рівень, всебічне і глибоке знання матеріалу, вміння його використовувати на практиці; «4» – матеріал підготовлений на високому рівні, але недостатня активність студента на парі; «3» – посереднє знання основного матеріалу; «2» – знання лише окремих фрагментів основного матеріалу. Максимальна сума балів – 80. Додатково 20 балів можливо отримати, виконавши індивідуальне завдання з курсу.