UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Надрокористування

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра екології та природоохоронних технологій
Короткий опис навчальної дисципліни

Дана дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь у системі «надрокористування-довкілля», що забезпечують її збалансований розвиток в умовах захищеності від природного і антропогенного впливу та формують профіль фахівця у галузі охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів, зокрема надр. Ця дисципліна поєднує в собі різні складові: систему правових норм, що регулюють суспільні відносини, які виникають з приводу належності, раціонального використання та охорони надр; перелік передбачених законодавством правових можливостей суб’єкта використовувати надану ділянку надр для економічної діяльності; розробку ефективних технології відкритої розробки, які покращують показники ресурсозбереження і зменшують техногенне навантаження на гірничовидобувній регіон.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою навчальної дисципліни є засвоєння знань про процеси екологічних змін природного (геологічного) середовища в межах територій здійснення видобутку корисних копалин й формування практичних навичок використання методів оцінювання екологічного ризику та державного управління у сфері надрокористування. Нині екологічна оцінка територій та визначення ступеня ризику небезпеки є найефективніших інструментів підвищення якості життя населення і досягається через розроблення та реалізацію екологічних програм.

Результати навчання

Спеціалісти зможуть аналізувати реальну екологічну ситуацію, яка склалася внаслідок процесу видобування різних видів корисних копалина на геологічне середовище; оцінювати стан еколого-геологічних умов конкретної території; розробляти заходи з запобігання негативним наслідкам; оцінювати екологічний ризик від негативних наслідків техногенної діяльності на геологічне середовище. У процесі викладання дисципліни студенти за результатами навчання зможуть досягти наступних порогових рівнів: ПР13. Уміти доносити результати діяльності до професійної аудиторії та широкого загалу, робити презентації та повідомлення. ПР14. Брати участь у розробці проектів і практичних рекомендацій в галузі наук про Землю. ПР19. Оцінювати вплив природних та антропогенних чинників на суміжні геосфери Землі та формулювати основні принципи раціонального природокористування

Перелік тем

1.Аналіз мінерально-сировинної бази України як об’єкта користування надрами 2. Спеціальний дозвіл на користування надрами 3. Геолого-економічна оцінка родовищ. 4. Оформлення гірничих відводів 5. Оформлення земельних ділянок для ведення гірничих робіт 6. Становище і суть комплексного використання мінеральної сировини при освоєнні родовищ корисних копалин в світі та в Україні. 7. Концепція переорієнтування розвитку мінерально-сировинної бази України на використання супутніх корисних копалин. 8. Вимоги до технології формування техногенних родовищ. 9. Систематизація умов створення техногенних родовищ 10. Технологія формування техногенних родовищ різною гірничотранспортною технікою

Система оцінювання

40 балів за виконання практичних завдань протягом вивчення дисципліни. 60 балів - результати написання КМР (3 роботи).

Форма контролю
екзамен