UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Ресурсо- та енергозберігаючі технології

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра екології та природоохоронних технологій
Короткий опис навчальної дисципліни

Навчальна дисципліна «Ресурсо- та енергозберігаючі технології» є складовою вибіркового циклу професійної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». Курс підпорядковано вирішенню таких основних задач, як вивчення теоретичні та практичні основи ресурсо- та енергозбережних технологій у галузі комунальної теплоенергетики, які включають: сучасні методи ефективного управління енергоресурсозбереженням в ЖКГ; методологію проведення енергетичного аудиту; новітні технології з енергоресурсозбереження на підприємствах галузі; технології обліку витрат паливно-енергетичних та водних ресурсів 

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета – вивчення типових енергозберігаючих заходів та методів оцінки економії енергетичних ресурсів при виробництві, розподілі та споживанні теплової енергії. Завдання. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен: знати: основні джерела науково-технічної інформації за матеріалами в області енерго- і ресурсозбереження; класифікацію і області застосування паливно-енергетичних ресурсів, правові, технічні, економічні, екологічні основи енергозбереження (ресурсозбереження), основні балансові співвідношення для аналізу енергоспоживання, основні критерії енергозбереження, типові енергозберігаючі заходи в енергетиці, промисловості об'єктах ЖКГ; передові методи управління виробництвом, передачі і споживання енергії, а також застосовується енергозберігаюче обладнання; методи проведення енергетичних обстежень споживачів енергетичних ресурсів. вміти: сприймати, використовувати, узагальнювати, аналізувати науково-технічну та довідкову інформацію в галузі енергозбереження, вивчати вітчизняний та зарубіжний досвід з тематики дослідження, ставити цілі і вибирати шляхи їх досягнення, виконувати необхідні розрахунки, обґрунтовувати їх і представляти результати роботи відповідно до прийнятих в організації стандартами; використовувати і аналізувати накопичений досвід в умовах розвитку науки і техніки, здобувати нові знання, використовувати різні засоби і технології навчання; здійснювати збір первинної інформації та аналізувати її при оцінці потенціалу енергозбереження різних об'єктів діяльності з використанням нормативної документації і сучасних методів пошуку та обробки інформації; брати участь в плануванні, розробці та здійсненні заходів щодо енерго- та ресурсозбереження на виробництві, проводити енергетичне обстеження і складати енергетичний паспорт об'єкта; розраховувати теплові потоки; оцінювати потенціал енергозбереження на об'єкті діяльності за рахунок проведення енергозберігаючих заходів; оцінювати екологічну, енергетичну і економічну ефективність обладнання, технологічних установок, виробництв; складати енергетичні баланси теплотехнологічних схем і їх елементів.  

Результати навчання

Програмні результати навчання. В результаті вивчення дисципліни студент повинен продемонструвати: – здатність узагальнювати, аналізувати інформацію в галузі енергозбереження, ставити цілі і вибирати шляхи їх досягнення; – володіння навичками складання та аналізу енергетичних балансів апаратів, технологічних установок, будівель і споруд, промислових підприємств і комунальних споживачів; – здатність виконувати необхідні розрахунки, обґрунтовувати їх і представляти результати роботи відповідно до прийнятих в організації стандартами; – знання методів оцінки потенціалу енергозбереження та екологічних переваг на підприємствах енергетики, промисловості ЖКГ, а також методів оцінки ефективності типових енергозберігаючих заходів та технологій; – знання і розуміння спеціальних інженерних, економічних та екологічних аспектів, на рівні, необхідному для досягнення результатів освітньої програми, в тому числі з урахуванням останніх досягнень науки і техніки; – здатність відстежувати розвиток науки і техніки та застосовувати сучасні знання.

Перелік тем

Тема 1. Енергоресурсозбереження при реформуванні галузі комунальної теплоенергетики. Тема 2. Еколого-економічні передумови енергоресурсозбереження в Україні.  Тема 3. Енергетичний аудит Мета і методологія енергетичного аудиту. Тема 4. Енергетичний менеджмент . Тема 5. Джерела енергії.  Тема 6. Технології поводження з твердими побутовими відходами. 

Система оцінювання

Підсумкова оцінка з дисципліни є сумою оцінок з відповідною вагою за кожен з таких видів робіт: активна робота на лабораторних та практичних заняттях, тести та підсумковий контроль (екзамен). Підсумкова оцінка визначається відповідно до поданої нижче таблиці оцінювання за різними шкалами (100- бальна, ECTS, національна).

Форма контролю
екзамен