Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Геоаномальні зони та біота
Стан довкілля суттєво залежить не лише від природних умов, але і від особливостей техногенної та іншої діяльності людини. Людство активно впливає на біосферу і не завжди цей вплив іде на користь, насичуючи довкілля ксенобіотиками, руйнуючи ландшафти і виключаючи у біогеохімічні цикли шкідливі речовини. В дисципліну включена загальна інформація про поведінку абіотичних забруднювачів навколишнього середовища. Крім того, буде представлена деталізована інформація щодо екологічних проблем Полісся України, пов’язаних з лісокористуванням, розробкою родовищ корисних копалин. Будуть вивчатися наслідки радіоактивного забруднення, зумовлені аварією на ЧАЕС, та проблеми реабілітації територій.
Цілі навчальної дисципліни полягають у формуванні у здобувачів компетентностей щодо екологічних наслідків регіональної економічної активності та аварійного забруднення довкілля.
Задачами вивчення є: ознайомлення здобувачів з основними групами ксенобіотиків та особливостями їх поведінки у навколишньому середовищі; формування розуміння наслідків техногенної діяльності на стан екологічних систем регіону; вміння оцінювати вплив природокористування та виробництва на перспективи сталого розвитку регіону.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувачі ознайомляться з основними проблемами використання водних та земельних ресурсів регіону, зумовленими нераціональним природокористуванням, діяльністю підприємств та функціонуванням міст, наслідками радіоактивного та іншого забруднення. Навички, отримані здобувачами, забезпечать формування результатів навчання, пов’язаних з умінням оцінювати ландшафтне та біологічне різноманіття та аналізувати наслідки антропогенного впливу на водні та земельні ресурси регіону.
- Проблеми поведінки ксенобіотиків у навколишньому середовищі
- Екологічні та ландшафтні особливості Українського Полісся
- Особливості впливу на земельні та водні ресурси розробки родовищ корисних копалин
- Лісокористування на Поліссі та проблеми біологічного різноманіття
- Наслідки радіоактивного забруднення та проблеми реабілітації забруднених територій
Вивчення кожної теми завершується контрольною роботою або практичним завданням (тести, кросворди, презентації), за які нараховуються бали. Завдання індивідуальні і групові. Оцінки за групові завдання здобувачі перерозподіляють самостійно, в залежності від участі кожного.
Всі отримані здобувачем бали підсумовуються і розраховується відсоток від максимально можливої суми. Отримана оцінка є заліковою.
Для тих, хто вважає свої знання недооціненими: можна скласти залік за білетом (50 питань з масиву 200 тестів, кожна правильна відповідь – 2 бали).