UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Геоаномальні зони та біота

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра наук про Землю
Короткий опис навчальної дисципліни

Стан довкілля суттєво залежить не лише від природних умов, але і від особливостей техногенної та іншої діяльності людини. Людство активно впливає на біосферу і не завжди цей вплив іде на користь, насичуючи довкілля ксенобіотиками, руйнуючи ландшафти і виключаючи у біогеохімічні цикли шкідливі речовини. В дисципліну включена загальна інформація про поведінку абіотичних забруднювачів навколишнього середовища. Крім того, буде представлена деталізована інформація щодо екологічних проблем Полісся України, пов’язаних з лісокористуванням, розробкою родовищ корисних копалин. Будуть вивчатися наслідки радіоактивного забруднення, зумовлені аварією на ЧАЕС, та проблеми реабілітації територій.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Цілі навчальної дисципліни полягають у формуванні у здобувачів компетентностей щодо екологічних наслідків регіональної економічної активності та аварійного забруднення довкілля.

Задачами вивчення є: ознайомлення здобувачів з основними групами ксенобіотиків та особливостями їх поведінки у навколишньому середовищі; формування розуміння наслідків техногенної діяльності на стан екологічних систем регіону; вміння оцінювати вплив природокористування та виробництва на перспективи сталого розвитку регіону.

Результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувачі ознайомляться з основними проблемами використання водних та земельних ресурсів регіону, зумовленими нераціональним природокористуванням, діяльністю підприємств та функціонуванням міст, наслідками радіоактивного та іншого забруднення. Навички, отримані здобувачами, забезпечать формування результатів навчання, пов’язаних з умінням оцінювати ландшафтне та біологічне різноманіття та аналізувати наслідки антропогенного впливу на водні та земельні ресурси регіону.

Перелік тем
  • Проблеми поведінки ксенобіотиків у навколишньому середовищі
  • Екологічні та ландшафтні особливості Українського Полісся
  • Особливості впливу на земельні та водні ресурси  розробки родовищ корисних копалин
  • Лісокористування на Поліссі та проблеми біологічного різноманіття
  • Наслідки радіоактивного забруднення та проблеми реабілітації забруднених територій
Система оцінювання

Вивчення кожної теми завершується контрольною роботою або практичним завданням (тести, кросворди, презентації), за які нараховуються бали. Завдання індивідуальні і групові. Оцінки за групові завдання здобувачі перерозподіляють самостійно, в залежності від участі кожного.

Всі отримані здобувачем бали підсумовуються і розраховується відсоток від максимально можливої суми. Отримана оцінка є заліковою.

Для тих, хто вважає свої знання недооціненими: можна скласти залік за білетом (50 питань з масиву 200 тестів, кожна правильна відповідь – 2 бали).

Форма контролю
залік