UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Комплексне знімання територій (2 частина)

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра екології та природоохоронних технологій
Короткий опис навчальної дисципліни

Дисципліна спрямована на формування у здобувачів вищої освіти системи знань про закономірності будови поверхні Землі, способи її вимірювання й відображення на топографічних картах, методи складання та використання тематичних карт, орієнтованих на раціональне використання природних ресурсів й навколишнього середовища.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета вивчення дисципліни – підготовка науковця, який володів би необхідними знаннями i навичками проведення наукових досліджень шляхом побудови картографічних моделей, знаннями способів, методів і прийомів побудови картографічних моделей з метою аналізу і оцінки розміщення, стану, взаємозв’язків.

Ціль дисципліни – теоретичне опанування і практичне застосування наукових методів і прийомів побудови картографічних моделей як найповніших джерел інформації про відображені на карті об’єкти для опису, аналізу та пізнання картографованих явищ для здобуття нових знань і характеристик, вивчення їх просторових взаємозв’язків та прогнозу їх розвитку, впровадження досягнень науковотехнічного прогресу у практичну діяльність еколога.

Результати навчання

Знати теоретичні положення про суть топографії і картографії; вміти застосовувати способи картографічного зображення; оцінювати генералізацію інформації при її нанесенні на карти; знати методи проектування, складання і видання карт; складати бібліографічний опис топографічних карт; розраховувати математичну основу карт; готувати типову географічну основу спеціальних карт; застосовувати спеціальні умовні знаки; оформляти тематичні карти; визначати проекції карт і параметри спотворення довжин, кутів, площ і форми об’єктів; наносити екологічну інформацію на карти і плани, використовувати карти і плани при виконанні експертиз, паспортизації.

Перелік тем
  • Географічні інформаційні системи (ГІС) в в епоху цифрового суспільства.
  • Джерела формування геопросторового банку даних екологічних ГІС.
  • Геоінформаційна карта – геопросторова модель фізичної та віртуальної реальності.
  • Геоінформаційні ресурси та сервіси Інтернету з екології. Геопортали.
  • Глобальні навігаційні супутникові системи – основа координатних даних ГІС з екології.
  • Організація моніторингу навколишнього середовища геоінформаційними та аерокосмічними методами цифрової картографії.
  • Аерокосмічне та картографічне моделювання.
  • Експериментально-картографічне моделювання.
Система оцінювання

60 балів за виконання  практичних завдань протягом вивчення дисципліни.

40 балів - результати написання КМР (2 роботи).

Форма контролю
екзамен