UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Управління природними ресурсами в умовах євроінтеграції

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра екології та природоохоронних технологій
Короткий опис навчальної дисципліни

Досягнення достатнього рівня ефективності та результативності управління розвитком природно-ресурсного потенціалу України на її шляху до сталого розвитку потребує дієвої системи механізмів державного управління природними ресурсами, а в їхніх межах – конститутивно-ключового регулятора – фінансово-економічного механізму євроінтеграційного децентралізованого управління ними. Слід зауважити, що розробленню структури цього комплексного системоутворюючого регулятора, який має діяти в умовах ресурсних обмежень і постійного нарощення суспільно-політичних загроз та ризиків, обов’язково передує чітке визначення послідовності та змістовності етапів цього процесу. 

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета дисципліни «Управління природними ресурсами в умовах євроінтеграції» – формування у студентів здатності виявляти та досліджувати інтеграційні процеси у сфері охорони навколишнього середовища і збалансованого природокористування та особливості здійснення ефективного управління природними ресурсами в Україні і зарубіжних країнах.

Завданнями навчальної дисципліни є: набуття вмінь і знань про основні ознаки та принципи управління природними ресурсами в умовах європейської та євроатлантичної інтеграції щодо його адаптування до вимог ЄС; формування вмінь та навичок з системного розуміння явищ і процесів глобалізації, її проявів у сфері охорони довкілля та збалансованого природокористування; здійснення практичного аналізу законодавчих актів у сфері управління природними ресурсами; ознайомлення студентів з перспективами розвитку глобалізаційних та інтеграційних процесів.

Результати навчання

У результаті вивчення дисципліни «Управління природними ресурсами в умовах євроінтеграції» здобувач вищої освіти повинен мати такі компетенції:

ЗНАТИ:

  • сутність інтеграції як складової частини міжнародних процесів;
  • аналізувати основні особливості природоохоронного законодавства ЄС;
  • суб’єкти забезпечення міжнародної та європейської безпеки;
  • основні ознаки та принципи управління природними ресурсами в умовах європейської та євроатлантичної інтеграції щодо його адаптування до вимог ЄС.

УМІТИ:

  • визначати сутність та зміст основних європейських Директив у галузі природокористування;
  • оцінювати процеси поглиблення європейської інтеграції у сфері природоохоронного законодавства;
  • проводити аналіз закономірностей та особливостей розвитку євроінтеграції як суб’єкта глобальної, регіональної та національної безпеки;
  • висловлювати та аргументувати власний погляд щодо європейського вектора зовнішньої політики України, її євроінтеграційних перспектив;
  • аналізувати процеси, що відбуваються нині в екосистемах різного рівня (від локальних до глобальної).
Перелік тем

 

Змістовий модуль 1. Теоретичні та методичні основи управління природними ресурсами

Тема 1. Методологічні основи управління природними ресурсами.

Тема 2. Система державного управління природними ресурсами. 

Тема 3. Еколого-економічні показники розрахунків ефективності природоохоронної діяльності.

Тема 4. Стандартизація і нормування в галузі охорони навколишнього природного середовища.

Змістовний модуль 2. Євроінтеграційні процеси у природоохоронній галузі України

Тема 5. Джерела та принципи екологічного права Європейського Союзу.

Тема 6. Євроінтеграція у природоохоронній галузі України.

Тема 7. Інституційне та адміністративно-правове забезпечення євроінтеграційних процесів в екологічній сфері України.

Тема 8. Шляхи удосконалення адміністративно-правового забезпечення євроінтеграційних процесів в екологічній сфері України.

Система оцінювання

Для досягнення цілей та завдань курсу студентам потрібно засвоїти теоретичний матеріал та здати модульні контролі знань, а також вчасно виконати практичні завдання. В результаті вони зможуть отримати такі обов'язкові бали: 60 балів - за вчасне та якісне виконання завдань практичних занять, що становить поточну (практичну) складову його оцінки; 20 балів – модульний контроль 1; 20 балів – модульний контроль 2. Усього 100 балів.

Форма контролю
екзамен