UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Системи управління верстатів

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра механічної інженерії
Короткий опис навчальної дисципліни

Дисципліна «Системи управління верстатів» передбачає вивчення основ побудови сучасних систем управління металорізальними верстатами, принципу роботи систем упрвління, методів налагодження та ремонту, а також кваліфікованого обслуговування у процесі їх експлуатації.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Ціллю дисципліни «Системи управління верстатів» є вивчення основ побудови сучасних систем управління металорізальними верстатами, принципу їх дії, методів налагодження та ремонту, а також кваліфікованого обслуговування у процесі їх експлуатації.

Задачами вивчення дисципліни є:

  1. Вивчення особливостей вибору, конструювання та експлуатації систем управління металорізальних верстатів.
  2.  здобуття навичок виконання розрахунків елементів систем управління металорізальних верстатів, їх компонування, підбору характеристик.
Результати навчання

РН3. Знати і розуміти системи автоматичного керування об'єктами та процесами

галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання.

РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.

РН9. Обирати і застосовувати потрібне обладнання, інструменти та методи.

Перелік тем

Тема 1. Системи управління верстатів. Мета курсу. Рекомендована література для самостійної роботи. Основні поняття, визначення та класифікація cистем управління верстатів. Призначення систем управління, сучасний рівень розвитку. Задачі управління верстатами.

Тема 2. Апаратура та елементи схем електричного управління верстатами. Системи і механізми ручного управління верстатами. Безпосереднє та дистанційне ручне управління.

Тема 3. Системи управління з елементами слідкування та відтворення робочих переміщень вузлів верстатів. Управління перемиканням швидкостей та подач. Слідкуючі системи управління при профілюванні за копіром.

Тема 4. Системи і механізми автоматичного управління верстатами. Системи автоматичного управління однокоординатними циклами. Системи шляхового, шляхового управління з активним контролем і програмно-шляхового управління.

Тема 5. Системи управління з кулачковими механізмами. Системи управління від розподільчого валу. Управління в функції часу. Управління загальним автоматичним циклом роботи верстата.

Тема 6. Системи числового програмного управління (ЧПУ). Базові поняття про числове програмне управління. Класифікація та основні характеристики систем ЧПУ. Функції та основні задачі систем ЧПУ.

Тема 7. Системи управління автоматичними лініями та гнучкими виробничими модулями. Системи управління ГВМ, ГВС. Діагностика систем числового програмного управління.

Тема 8. Елементи систем автоматичного управління та регулювання.

Система оцінювання

Оцінювання знань студентів з дисципліни здійснюється на основі результатів:

  • поточного контролю знань;
  • індивідуального завдання;
  • вхідного, поточного і підсумкового тестування;
  • заліку.

Об’єктом оцінювання знань студентів є програмний матеріал дисципліни, засвоєння якого перевіряється під час поточного контролю, модульного контролю та заліку.

Оцінювання здійснюється за 100-бальною шкалою. Завдання поточного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів (включно). Результати поточного контролю знань студентів вносяться до відомостей обліку поточної і підсумкової успішності.

Об’єктами поточного контролю знань студентів є:

  • систематичність, активність та результативність роботи на заняттях (відвідування лекційних, лабораторних занять; активна участь в дискусіях; своєчасний захист лабораторних/практичних робіт);
  • виконання модульних контрольних завдань;
  • виконання індивідуальної роботи;
  • логічність та послідовність захисту індивідуальних і лабораторних/практичних робіт.

За кожним змістовим модулем здійснюється контроль роботи студента на лекційних і лабораторних/практичних заняттях, за що студент одержує максимально 60 балів.

За виконання підсумкової модульної контрольної роботи студент одержує 40 балів. Таким чином за умов якісного виконання усіх завдань накопичується 100 балів.

Форма контролю
залік