Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Основи наукових досліджень
Навчальна дисципліна «Основи наукових досліджень» дозволяє отримати знання про методологією проведення наукових досліджень та технології проведення науково-дослідних робіт, обґрунтування теми наукового пошуку та роботу з джерелами інформації.
Цілями навчальної дисципліни є оволодіння студентами методологією проведення наукових досліджень. Озброєння фахівців знаннями щодо технології проведення науково-дослідної роботи.
Задачею навчальної дисципліни є освоєння:
поняття науки та наукового дослідження;
вибір напряму дослідження та параметрів обґрунтування теми наукового пошуку;
організацію праці науковця; методики та методів наукового дослідження, роботу з джерелом інформації та складання наукової бібліографії;
апробації та впровадження результатів науково-дослідної роботи у практику;
креативного мислення в процесі розв’язування конструктивно-технологічних задач.
Здатність студентів: використовувати інформаційні та комунікаційні технології; спілкування з представниками інших професійних груп; оволодівати сучасними знаннями, технологіями, інструментами і методами, зокрема через самостійне опрацювання фахової літератури, участь у науково-технічних та освітніх заходах.
Наука та її роль у розвитку суспільства. Основи методології наукового дослідження.Вибір напрямку й планування науково-дослідної роботи. Наукова інформація: пошук, накопичення і обробка. Моделювання в наукових дослідженнях. Обробка результатів досліджень. Основні вимоги до написання, оформлення і захисту наукових праць.
Під час вивчення дисципліни застосовуються поточний, модульний контроль, і підсумковий контроль знань здобувачів. Зазначені форми контролю тісно взаємопов'язані й організуються так, щоб стимулювати ефективну самостійну роботу здобувачів протягом семестру і забезпечити об'єктивне оцінювання їх знань.
Поточний контроль
Поточний контроль здійснюється шляхом опитування або тестування під час лекцій та практичних занять, а також за підсумками систематичності і активності роботи здобувача протягом семестру. У разі невиконання завдань поточного контролю з об'єктивних причин, здобувач має право скласти їх індивідуально до останнього практичного заняття. Порядок організації такого контролю визначає викладач, який проводить практичні заняття.
Модульний контроль.
Модульний контроль здійснюється у формі контрольних за окремими частинами дисципліни (модулями).
Підсумковий контроль.
Підсумковий контроль – комплексне оцінювання якості засвоєння навчального матеріалу дисципліни за всіма видами навчальних занять. Основним завданням контролю є перевірка розуміння здобувачами програмного матеріалу дисципліни в цілому, розуміння логіки та взаємозв’язків між окремими розділами, здатність творчо використовувати отриманні знання.
Контроль рівня засвоєння матеріалу здійснюється в усній або письмовій формі.