UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Обладнання та транспорт механоскладальних цехів

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра механічної інженерії
Короткий опис навчальної дисципліни

Дисципліна присвячена вивченню номенклатури обладнання та транспорту механоскладальних цехів з забезпеченням доцільного, щодо поставлених перед цехом/дільницею авдань, вибору, розміщення, розрахунку параметрів  основного і допоміжного обладнання цехів, а також вирішення інших завдань, які пов’язані з конструюванням, модернізацією, розрахунком, оптимізацією та підбором обладнання для заданої програми випуску деталей цеху.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Ціллю дисципліни є вивчення особливостей вибору, розміщення, розрахунку параметрів сучасних металорізальних верстатів та іншого основного і допоміжного обладнання механоскладальних цехів, а також вирішення наукових та технічних завдань, які пов’язані з конструюванням, модернізацією, розрахунком, оптимізацією та підбором обладнання для заданої програми випуску деталей цеху.

 

Завданнями вивчення дисципліни є:

  1. Вивчення особливостейкомплектування обладнанням та транспортом механоскладальних цехів різних видів виробництва.
  2.  Набуття навичок виконання розрахунків вузлів обладнання та транспорту механоскладальних цехів, розробки їх компонування та підбору характеристик.
  3. Отримання знань щодо проектування дільниць та цехів і розміщення металорізальних верстатів, іншого обладнання та транспортних засобів.
Результати навчання

ПРН-9. Здатність обирати і застосовувати потрібне устатковування, інструменти та методи.

ПРН-10.Здатність поєднувати теорію і практику для розв'язування інженерного завдання.

ПРН-15.Здатність демонструвати розуміння структури і служб підприємств галузевого машинобудування.

Перелік тем

 

Тема 1. Призначення та класифікація обладнання механообробних цехів. Техніко-економічні показники обладнання.

Тема 2. Обладнання для розрізки конструкційних матеріалів. Класифікація, призначення та основні конструктивні схеми.

Тема 3. Ковальсько-пресове обладнання, призначення та класифікація. Молоти, класифікація, призначення та основні конструктивні схеми.

Тема 4. Преси. Класифікація, принцип дії та основні конструктивні схеми. Машини ротаційні, імпульсні та статичної дії.

Тема 5. Підйомно-транспортне та завантажувальне обладнання механообробних цехів. Класифікація, призначення. Вантажопідйомні машини. Домкрати, лебідки, вантажопідйомні крани. Визначення, класифікація та основні конструктивні схеми.

Тема 6. Підйомно-транспортне та завантажувальне обладнання механообробних цехів. Вантажопідйомні машини. Підйомники, навантажувачі, штабелери, промислові роботи та автооператори. Основні визначення, класифікація, призначення та основні конструктивні схеми.

Тема 7. Транспортне та завантажувальне обладнання механообробних цехів. Транспортуючі машини з тяговим елементом. Визначення, класифікація та основні конструктивні схеми.

Тема 8. Транспортне та завантажувальне обладнання механообробних цехів. Транспортуючі машини без тягового елементу. Визначення, класифікація та основні конструктивні схеми.

Система оцінювання

Оцінювання знань студентів з дисципліни здійснюється на основі результатів:

  • поточного контролю знань;
  • індивідуального завдання;
  • вхідного, поточного і підсумкового тестування;
  • іспиту.

Об’єктом оцінювання знань студентів є програмний матеріал дисципліни, засвоєння якого перевіряється під час поточного контролю, модульного контролю та іспиту.

Оцінювання здійснюється за 100-бальною шкалою. Завдання поточного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів (включно). Результати поточного контролю знань студентів вносяться до відомостей обліку поточної і підсумкової успішності.

Об’єктами поточного контролю знань студентів є:

  • систематичність, активність та результативність роботи на заняттях (відвідування лекційних, лабораторних занять; активна участь в дискусіях; своєчасний захист лабораторних/практичних робіт);
  • виконання модульних контрольних завдань;
  • виконання індивідуальної роботи;
  • логічність та послідовність захисту індивідуальних і лабораторних/практичних робіт.

За кожним змістовим модулем здійснюється контроль роботи студента на лекційних і лабораторних/практичних заняттях, за що студент одержує максимально 60 балів.

За виконання підсумкової модульної контрольної роботи студент одержує 40 балів. Таким чином за умов якісного виконання усіх завдань накопичується 100 балів.

Форма контролю
екзамен