Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Композитні матеріали в машинобудуванні
На сьогодні в машинобудуванні використовується широка номенклатура конструкційних матеріалів, від правильності вибору матеріалів в значній мірі можуть залежати техніко-економічні показники роботи обладнання. Все більшого поширення набувають композиційні матеріали, котрі в ряді випадків можуть замінювати традиційні метали та їхні сплави, але інколи підбір матеріалу для тієї чи іншої деталі є задачею не тривіальною та вимагає відповідної кваліфікації інженера. Водночас постає питання дослідження деталей з композитних матеріалів засобами САПР, для раціонального проектування конструкцій. Висвітленю вищеокреслиних питань і присвячена дана дисципліна
Мета вивчення дисципліни – одержання теоретичної і практичної підготовки для орієнтування та оцінювання комплексу механічних і фізичних властивостей сучасних композитних матеріалів (КМ) для машинобудівних конструкцій
Основними завданнями вивчення дисципліни «Сучасні матеріали в машинобудуванні» є:
- навчити орієнтуватися в широкій номенклатурі композиційних матеріалів;
- розглянути основні фізико-механічні властивості композиційних матеріалів, котрі застосовуються в машинобудуванні;
- ознайомитися з моделями механіки матеріалів в розрізі призначення матеріалів в сучасних САПР при виконанні ряду досліджень, та розглядути підходи до моделювання конструкцій деяких видів КМ.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
– основні підходи до розробки та експлуатації композиційних матеріалів;
– властивості, технології одержання та використання композиційних матеріалів у машинобудуванні;
– властивості, технології одержання, використання, вплив на людину та оточуюче середовище нанокомпозитів;
– принципи вибору КМ матеріалів та області їх застосування;
– особливості використання тих чи інших моделей механіки матеріалів в учасних САПР.
- класифікація та застосування КМ в машинобудуванні;
- металеві КМ
- вуглець-графітові матеріали;
- керамічні КМ;
- полімерні КМ;
- полімербетони. Синтегран;
- підходи до аналізу деталей з КМ в середовищі Simulation.
Система оцінювання функціонує на основі поточного контроль знань студентів. Завдання поточного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів (включно). Результати поточного контролю знань студентів вносяться до відомостей обліку поточної і підсумкової успішності. За кожним змістовим модулем здійснюється контроль роботи студента на лекційних і практичних заняттях, за умов якісного виконання усіх завдань загалом накопичується 100 балів. Якщо студент не погоджується з оцінкою, котру він отримав на основі поточної успішності, він може складати залік у вигляді тестування (але це за умови якщо студент має вище 50 балів за результатами поточної успішності)