UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Розрахунок та моделювання металообробного обладнання

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра механічної інженерії
Короткий опис навчальної дисципліни

Дисципліна передбачає надання здобувачеві вищої освіти знань та вмінь в області проектування, моделювання, удосконалення та дослідження конструкції окремих вузлів та металорізальних верстатів в цілому з метою досягнення високої точності та продуктивності обробки з використанням інструментарію SolidWorks для аналізу та синтезу механізмів.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Ціль вивчення дисципліни – вирішення наукових та технічних задач, які пов’язані з конструюванням, модернізацією, розрахунком, оптимізацією і моделюванням металорізальних верстатів та верстатних комплексів.

Задачі:

1.         Вивчення основних конструкцій, принципів проектування та моделювання, особливостей будови сучасних металорізальних верстатів та верстатних комплексів.

2.         Набуття навичок виконання розрахунків окремих вузлів та верстатів загалом, їх компонування, моделювання та підбору характеристик.

3.         Вміння розробляти та досліджувати машини та устатковування галузевого машинобудування з використанням систем автоматизованого проектування

Результати навчання

ПРН-2. Знання з механіки і машинобудування та спроможність окреслювати перспективи їхнього розвитку.

ПРН-6. Вміння працювати з різними джерелами технічної інформації на фізичних і електронних носіях, зокрема, іноземною мовою.

ПРН-8. Розуміння і вміння застосовувати методи конструювання машин та устатко́вання галузевого машинобудування.

Перелік тем

Тема 1. Основні етапи розвитку верстатобудування. Техніко-економічні показники верстатів та систем. Основні параметри.

Тема 2. Ступеневий автоматизований привод верстатів

Тема 3. Особливості проектування АКП з багатошвидкісними електродвигунами. Тема 4. Безступеневий автоматизований привід.

Тема 5. Приводи головного руху з електродвигунами постійного струму зі шпиндельним перебором і без перебору. Типи двигунів. Прямий привід.

Тема 6. Розрахунки несучої системи верстатів на міцність та жорсткість.

Тема 7. Шпиндельні вузли металорізальних верстатів.

Тема 8. Приводи подач. Основні проектні критерії. Приводи подач зі ступеневим регулюванням.

Тема 9. Приводи подач з безступеневим регулюванням.

Тема 10. Використання в приводах подач верстатів з ЧПК крокових та високомоментних двигунів.

Тема 11. Розрахунки геометричних параметрів та осьової жорсткості передачі. Підвищення жорсткості за рахунок попереднього натягу.

Система оцінювання

Оцінювання знань студентів з дисципліни здійснюється на основі результатів:

  • поточного контролю знань;
  • індивідуального завдання;
  • вхідного, поточного і підсумкового тестування;
  • заліку.

Об’єктом оцінювання знань студентів є програмний матеріал дисципліни, засвоєння якого перевіряється під час поточного контролю, модульного контролю і заліку.

Оцінювання здійснюється за 100-бальною шкалою. Завдання поточного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів (включно). Результати поточного контролю знань студентів вносяться до відомостей обліку поточної і підсумкової успішності.

Об’єктами поточного контролю знань студентів є:

  • систематичність, активність та результативність роботи на заняттях (відвідування лекційних, лабораторних занять; активна участь в дискусіях; своєчасний захист лабораторних/практичних робіт);
  • виконання модульних контрольних завдань;
  • виконання індивідуальної роботи;
  • логічність та послідовність захисту індивідуальних і лабораторних/практичних робіт.

За кожним змістовим модулем здійснюється контроль роботи студента на лекційних і лабораторних/практичних заняттях, за що студент одержує максимально 60 балів.

За виконання підсумкової модульної контрольної роботи студент одержує 40 балів. Таким чином за умов якісного виконання усіх завдань накопичується 100 балів.

Форма контролю
залік