Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Релігієзнавство
У світі, де кожна особистість має свій унікальний світогляд і систему переконань, професійний та особистий успіх залежить від вмінь розбудовувати діалог з представниками різних поглядів, способів життя, систем цінностей; усвідомлювати істотний вплив релігійних процесів і релігійності на культуру, політику, розвиток громадянського суспільства, характер комунікації, норми освіти та етики.
Метою курсу "Релігієзнавство" є оволодіння знаннями за допомогою всіх наукових дисциплін, які вивчають релігію як духовне і соціальне явище, як культурологічний феномен людства.
Для досягнення зазначеної мети курс передбачає реалізацію наступних завдань:
- розуміння феномену релігії як явища суспільно-духовного життя;
- з’ясування основних історичних етапів у розвитку релігій світу;
- аналіз віровчень та культової діяльності релігій світу;
- з’ясування механізмів взаємодії релігії і суспільства, його структурних елементів, особистості;
- дослідження основних підходів до розуміння проблем релігії та релігійності в суспільстві;
- формування у студентів цілісної картини розуміння релігії та її ролі у розвитку філософського світогляду та загальнокультурного поступу людства.
Внаслідок вивчення курсу "Релігієзнавство" студент має:
Знати зміст та ментальне підґрунтя релігійного світогляду та конкретних релігійних традицій, які є значущими у сучасному світі і мають істотний вплив на різні сфери життя особистості і суспільства; місце релігії (і множини різних релігій) в системі культури і суспільства, їхні функції та життєвий смисл;
Вміти аналізувати та прогнозувати тенденції та перспективи розвитку релігії в добу сьогодення; визначати смисл конкретних явищ релігійного життя у його взаємозв’язку з актуальними моральними та соціальними проблемами сучасності.
Тема 1. Релігієзнавство як наука. Принципи академічного релігієзнавства
Тема 2. Релігія як предмет наукового дослідження. Релігія як суспільно-історичне явище.
Тема 3. Історична еволюція релігій світу.
Тема 4. Первісні релігійні вірування.
Тема 5. Етнічні релігії.
Тема 6. Іудаїзм – перша монотеїстична релігія світу.
Тема 7. Світові релігії. Буддизм – перша світова релігія.
Тема 8. Християнство.
Тема 9. Іслам.
Тема 10. Свобода буття релігії в суспільстві.
Система оцінювання
90 – 100 Студент вільно володіє навчальним матеріалом, висловлює свої думки, робить аргументовані висновки, рецензує відповіді інших студентів, творчо виконує індивідуальні та колективні завдання; самостійно знаходить додаткову інформацію та використовує її для реалізації поставлених перед ним завдань; вільно використовує нові інформаційні технології для поповнення власних знань може аргументовано обрати раціональний спосіб виконання завдання й оцінити результати власної практичної діяльності; виконує завдання, не передбачені навчальною програмою; вільно використовує знання для розв’язання поставлених перед ним завдань.
75 – 89 Студент вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці; узагальнює і систематизує навчальну інформацію, але допускає незначні огріхи у порівняннях, формулюванні висновків, застосуванні теоретичних знань на практиці за зразком самостійно виконує практичні завдання, передбачені програмою; має стійкі навички виконання завдання.
60 – 74 Студент володіє навчальним матеріалом поверхово, фрагментарно, на рівні запам’ятовування відтворює певну частину навчального матеріалу з елементами логічних зв’язків, знає основні поняття навчального матеріалу має елементарні, нестійкі навички виконання завдань.
35 – 59 Студент має фрагментарні знання (менше половини) при незначному загальному обсязі навчального матеріалу; відсутні сформовані уміння та навички; під час відповіді допущено суттєві помилки планує та виконує частину завдання за допомогою викладача.
0 – 34 Результати навчання практично відсутні.