UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Історія релігій

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра філософсько-історичних студій та масових комунікацій
Короткий опис навчальної дисципліни

На сучасному етапі нашої історії відбуваються кардинальні, суперечливі за своїм змістом зміни, які направлені на відродження культури, моралі, особистості. Особливе місце серед факторів національно-духовного відродження посідає фактор релігійний. Певна відсутність відповідних знань з проблем історії релігії її морально-етичних засад, а також місця і ролі в суспільстві негативно впливає на розвиток духовної культури, особистості, оскільки, необхідною умовою гуманітарної освіченості фахівця будь-якого профілю є його знання про духовну спадщину людства, загальнолюдські цінності, які зосереджені у вченнях світових релігій, саме в цьому полягає сенс і мета навчальної дисципліни "Історія релігій"

Цілі та задачі навчальної дисципліни

 

  • сформувати у студентів знання основних понять, закономірностей виникнення, розвитку і функціонування релігії, її структурних елементів;
  • допомогти осягнути природу релігійних потреб та інтересів людей;
  • сприяти засвоєнню особливостей первісних, національних, світових релігій;
  • вивчити основні течії різних релігій;
  • навчити розрізняти особливості культу та обрядовості різних релігійних систем;
  • донести з якими релігіями історично пов’язана Україна;
  • показати стан релігії, релігійності та міжконфесійних відносин та особливості законодавчого регулювання свободи совісті в Україні.
Результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

  • поняття, закономірності виникнення, розвитку і функціонування основних національних та світових релігії, їх структурні елементи;
  • природу релігійних потреб та інтересів людей;
  • особливості первісних, національних, світових релігій;
  • основні течії різних релігій;
  • які священні книги є в найбільших релігіях;
  • особливості культу та обрядовості різних релігійних систем;
  • з якими релігіями історично пов’язана Україна;
  • стан релігії, релігійності та міжконфесійних відносин.
  • законодавче регулювання свободи совісті в Україні.

 вміти:

  • пояснювати джерела формування релігії та релігійних вірувань;
  • аналізувати віровчення релігій;
  • окреслювати історичні етапи та основні регіони поширення релігій;
  • робити порівняльний аналіз різних релігій;
  • пояснювати на прикладах, які сторони життя регламентуються релігійними нормами;
  • аналізувати основні священні книги;
  • аналізувати етноконфесійні ситуації, причини міжконфесійних конфліктів, що складаються в різних країнах, знаходити шляхи виходу з них;
  • проявляти терпимість та поважати вибір кожної людини сповідувати ту релігію, яку вона вважає за потрібне;
  • практично використовувати набуті знання для формування думки інших людей та спрямовувати її на сприяння досягнення міжконфесійної злагоди в суспільстві.
Перелік тем

1. Історія релігії: предмет, структура і завдання курсу;

2. Релігія як суспільне явище і складова частина духовної культури. Виникнення релігії та її суспільно-історичне функціонування.
3. Етнічні релігії.
4.Світові релігії: буддизм та іслам.
5.Християнство, його походження і розвиток.
6.Науковий аналіз Біблії як віроповчальної книжки і пам‘ятки культури.
7. Релігія в контексті історії і культури українського народу.
8.Релігія в історико-культурному просторі України ХХ – початку ХХІ століть.
Система оцінювання

При вивченні дисципліни з метою забезпечення високої якості знань студентів використовуються наступні методи контролю успішності: – усний контроль та самоконтроль. Усний контроль здійснює викладач у формі опитування студентів під час проведення семінарських занять з питань, що наведені у методичних рекомендаціях щодо вивчення кожної теми з курсу; – письмовий контроль і самоконтроль. Письмовий контроль реалізується у формі контрольних робіт за окремими темами, модульних контрольних робіт та підсумкової роботи по закінченню вивчення курсу; – тестовий контроль, який дає можливість перевірити якість знань студентів за окремою темою курсу, якість знань по закінченню вивчення дисципліни, а також якість вхідних та залишкових знань, вмінь студента.

Форма контролю
залік