Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Медіалінгвістика
Медіалінгвістика є сучасною галуззю лінгвістичних знань, яка спрямована на комплексне вивчення особливостей медіадискурсу та медіатексту. Вивчення дисципліни передбачає опанування понять «медіажанр», «медіадискурс» і «медіатекст», ознайомлення з дистинктивними характеристиками медіадискурсу, типологією медіатекстів, основними категоріями тексту, композиційними елементами медіатексту та його жанровою диференціацією, а також методами дослідження медіатексту. Курс з медіалінгвістики передбачає вивчення особливостей професійної самопрезентаціїї у соціальних мережах, а також блогінгу.
Мета дисципліни полягає у вивченні особливостей сучасного медіадискурсу та медіатексту, що уможливить здійснення лінгвістичного аналізу медіатекстів на всіх мовних рівнях, що сприятиме вичерпному розумінню твору та задуму автора, а також допоможе удосконалити побудову та оформлення власного висловлення.
Ціль дисципліни полягає в ознайомленні з теоретичними засадами медіалінгвістики як сучасної мовознавчої дисципліни та сучасними медіалінгвістичними технологіями, а також у формуванні вмінь та навичок здійснення аналізу медіатексту у лінгвостилістичному аспекті з тим, щоб уникнути можливих лексичних, морфологічних і синтаксичних помилок в усному й писемному медіатексті.
Студент повинен уміти: − критично мислити та інтерпретувати мовленнєве повідомлення, враховуючи засади медіалінгвістики; − визначати основні характеристики масової комунікації як специфічної сфери функціонування мови мас-медіа та медіатексту; − здійснювати лінгвістичний аналіз медіатексту; − визначати роль мовних одиниць різних рівнів у досягненні комунікативної прагматики медіатексту; − послуговуватися медіалінгвістичними технологіями при створенні висловленя; − аналізувати функціонально-стилістичний і комунікативно прагматичний ресурс сучасної медіакомунікації; − оцінити стилістичний ресурс мовних одиниць різних рівнів у жанрових модифікаціях мас-медіа.
1. Медіалінгвістика як наука.
2. Медіатекст як ключове поняття медіалінгвістики.
3. Лінгвістична складова у продуктах ЗМІ.
4. Медіалінгвістичні технології впливу в різних функціонально-жанрових типах медіатекстах.
5. Професійна самопрезентація у соцмережах, блогінг.
Участь у лекційних заняттях, що передбачає обговорення проблемних питань, а також виконання завдань для самопідготовки та самоперевірки – 10 балів Участь у практичних заняттях – 20 балів Індивідуальне завдання (лінгвістичний аналіз медіатексту) – 20 балів Виконання тематичних та підсумкових тестових завдань – 10 балів Іспит – 40 балів Разом – 100 балів.