UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Психологія протидії маніпуляціям

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра філософсько-історичних студій та масових комунікацій
Короткий опис навчальної дисципліни

Предметом дисципліни є теорія та практика протидії маніпуляцій та пропаганди як форми комунікації.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою дисципліни є формування теоретичної бази знань щодо проявів маніпуляцій в масовій свідомості, а також з основ медіаграмотності і практичних навичок ефективної та безпечної взаємодії з інформацією, отриманою з медіаджерел, у тому числі з урахуванням використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у повсякденній практичній, зокрема навчально-пізнавальній, діяльності.

Завдання:

- формування і розвиток комунікаційних аналітичних здібностей у студентів;

- формування уміння визначати пропаганду і аналізувати маніпулятивні матеріали, а також готувати аргументовані висновки з обґрунтуваннями, заснованими на критичному мисленні, контекстуалізації;

 - формування та вироблення умінь з ораторської майстерності.

Результати навчання

Здобувач вищої освіти повинен знати:

  • зміст поняття комунікативні технології, структуру, функції комунікативних технологій;
  • зміст поняття «інформаційне суспільство», засади існування і формування інформаційного суспільства, специфіки психології мас.
  • специфіку і засади використання різних технологій маніпуляції в процесі організації комунікативного простору.

Здобувач вищої освіти повинен вміти:

  • будувати ефективну комунікацію на рівні ділових, масових, публічних, організаційних комунікацій,  аналізувати процес комунікації з точки зору доцільності використання різних комунікативних технологій;
  • готувати творчі промо-проекти з використанням різних комунікативних технологій.
  • забезпечувати ефективні комунікації відповідно до сфери: політичної, культурної, міжнародних відносин тощо.
Перелік тем

Пропаганда як форма комунікації

Технології пропаганди

Психологічні аспекти здійснення пропаганди

Вплив засобами масової комунікації

Сугестія та контрсугестія

Види та методи психологічного впливу

Механізми маніпулювання масовою свідомістю

Механізми та технології політичного маніпулювання

Невербальне маніпулювання

Технології маніпуляції в рекламі

Деструктивний маніпулятивний вплив у соціальних мережах

Система оцінювання

90-100 Відмінно – знання особливостей релігійних туристично-рекреаційних ресурсів на території України та світу, вміння аналізувати закономірності поширення об'єктів релігійно-паломницького туризму на основі використання культових об'єктів, оцінювати різні види релігійних туристично-рекреаційних ресурсів, давати їм характеристики, повне і ґрунтовне розкриття основних понять курсу та відмінне виконання практичних і самостійних завдань, лише з несуттєвими неточностями. Студент вміє застосовувати принципи і методи проведення науково-дослідних робіт у галузі досліджень релігійних туристично-рекреаційних ресурсів.

75-89 Добре – знання особливостей релігійних туристично-рекреаційних ресурсів на території України та світу, вміння аналізувати закономірності поширення об'єктів релігійно-паломницького туризму на основі використання культових об'єктів з неточностями та незначними помилками, оцінювати різні види релігійних туристично-рекреаційних ресурсів, давати їм характеристики з неточностями та незначними помилками, деякі неточності у визначенні суті основних понять курсу, виконання практичних і самостійних завдань з кількома помилками. Студент застосовує принципи і методи проведення науково-дослідних робіт у галузі досліджень релігійних туристично-рекреаційних ресурсів лише під керівництвом викладача.

60-74 Задовільно – загалом демонструє знання змісту тем курсу, володіє мінімальним набором понять, недостатньо орієнтується у складі та розміщенні релігійних туристично-рекреаційних ресурсів України та світу, слабке розуміння основних методів та прийомів аналізу релігійних туристично-рекреаційних ресурсів, утруднення у характеристиці територіальної організації релігійних туристично-рекреаційних ресурсів України та світу, розкриття основного змісту теоретичних питань, але не повне, із значними помилками. Часткове виконання практичних і самостійних завдань зі значною кількістю недоліків. Виконання задовольняє мінімальні критерії.

35-59 Незадовільно – демонструє слабке знання змісту дисципліни, видів туристично-рекреаційних ресурсів України та світу, недостатньо орієнтується у розміщенні різних видів релігійних туристично-рекреаційних ресурсів України та світу, дає неповні характеристики районів і об’єктів релігійно-паломницького туризму, слабке розуміння основних методів та прийомів оцінки релігійних туристично-рекреаційних ресурсів, фрагментарні знання основних термінів і понять курсу, невиконання або неправильне виконання основної кількості практичних і самостійних робіт з правом повторної перездачі.

0-34 Незадовільно – Відсутні знання з дисципліни. Необхідне повторне вивчення дисципліни.

Форма контролю
залік