UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Пропаганда та маніпуляції (053, 232)

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра філософсько-історичних студій та масових комунікацій
Короткий опис навчальної дисципліни

Предметом дисципліни є теорія та практика маніпуляцій та пропаганди як форми комунікації.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою дисципліни є формування теоретичної бази знань щодо проявів маніпуляцій в політиці та ЗМІ, а також з основ медіаграмотності і практичних навичок ефективної та безпечної взаємодії з інформацією, отриманою з медіаджерел, у тому числі з урахуванням використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у повсякденній практичній, зокрема навчально-пізнавальній, діяльності.

Завдання:

- формування і розвиток комунікаційних аналітичних здібностей у студентів;

- формування уміння визначати пропаганду і аналізувати маніпулятивні матеріали, а також готувати аргументовані висновки з обґрунтуваннями, заснованими на критичному мисленні, контекстуалізації;

 - формування та вироблення умінь з ораторської майстерності.

Результати навчання

Здобувач вищої освіти повинен знати:

  • зміст поняття комунікативні технології, структуру, функції комунікативних технологій.
  • зміст поняття «інформаційне суспільство», засади існування і формування інформаційного суспільства.
  • специфіку і засади використання різних технологій маніпуляції в процесі організації комунікативного простору.

Здобувач вищої освіти повинен вміти:

  • будувати ефективну комунікацію на рівні ділових, масових, публічних, організаційних комунікацій. Уміти аналізувати процес комунікації з точки зору доцільності використання різних комунікативних технологій.
  • готувати творчі промо-проекти з використанням різних комунікативних технологій.
  • забезпечувати ефективні комунікації відповідно до сфери: політичної, культурної, міжнародних відносин тощо.
Перелік тем

Пропаганда як форма комунікації

Історія пропаганди

Технології пропаганди

Психологічні аспекти здійснення пропаганди

Вплив засобами масової комунікації

Сугестія та контрсугестія

Види та методи психологічного впливу

Механізми маніпулювання масовою свідомістю

Механізми та технології політичного маніпулювання

Невербальне маніпулювання

Технології маніпуляції в рекламі

Деструктивний маніпулятивний вплив у соціальних мережах

Система оцінювання

90 – 100 Студент демонструє ґрунтовні знання предмету, історії та основної проблематики етики та естетики; вільно володіє категоріальним апаратом етики та естетики; вміє дискутувати на актуальні моральні та естетичні теми; репрезентує стратегії практичного застосування набутих знань для збагачення власної культури, професійної діяльності, соціальної та особистої активності, що засвідчує його безумовну готовність до подальшого навчання та/або професійної діяльності за фахом.

75 – 89 Студент виявляє достатній рівень знань предмету, історії та основної проблематики етики та естетики; володіє категоріальним апаратом етики та естетики; вміє дискутувати на окремі актуальні моральні та естетичні теми; має уявлення щодо практичного застосування набутих знань для збагачення власної культури, професійної діяльності, соціальної та особистої активності, що засвідчують його готовність до подальшого навчання та/або професійної діяльності за фахом.

60 – 89 Наявні мінімально достатні знання предмету, історії та основної проблематики етики та естетики; володіння категоріальним апаратом етики та естетики; уявлення щодо практичного застосування набутих знань для подальшого навчання або професійної діяльності.

35 – 59 Ряд запланованих результатів вивчення навчальної дисципліни відсутні. Рівень знання предмету, історії та основної проблематики етики та естетики; володіння категоріальним апаратом етики та естетики; уявлення щодо практичного застосування набутих знань є недостатнім для подальшого навчання та/або професійної діяльності.

0 – 34 Результати навчання практично відсутні.

Форма контролю
екзамен