UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Етика та естетика (053)

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра філософсько-історичних студій та масових комунікацій
Короткий опис навчальної дисципліни

Метою викладання дисципліни є ознайомлення здобувачів вищої освіти з теоретичними і практичними основами гуманістичної етики в широкому історико-культурологічному контексті, зі спектром вищих загальнолюдських цінностей і має метою підвищення рівня культури поведінки здобувачів, їх орієнтацію на особисте самовизначення і вільний моральний вибір, який би забезпечував вироблення власної стратегії «правильного життя» в суспільстві. Курс "Етика та естетика" передбачає ознайомлення здобувачів вищої освіти з основами розвитку і особливостями європейської та української естетичної думки, її основними проблемами, як природи мистецтва і художньої творчості. Здобувачам пропонується до засвоєння і розуміння поняття прекрасного, формування чуттєвої культури людини.

Предметом вивчення дисципліни є теоретичні і практичні основи гуманістичної етики в широкому історико-культурологічному контексті, спектр вищих загальнолюдських цінностей, проблеми природи мистецтва і художньої творчості, розуміння поняття прекрасного, формування чуттєвої культури людини.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Основні завдання дисципліни:

- засвоєння здобувачами вищої освіти спектру загальнолюдських моральних цінностей; розуміння їх ролі в формуванні здорового суспільства та його життєдіяльності;

- визначення в сфері прикладної етики, зокрема, орієнтація в області проблем екологічної та біомедичної етики, етики і культури спілкування, в тому числі і в умовах віртуальної реальності, ситуативної етики, особливо в сучасну епоху технічного прогресу і інформаційних технологій;

- орієнтація в теоретичних проблемах розвитку мистецтва, підкріплена знаннями з історії світового мистецтва; розуміння суті основних питань і категорій естетики;

- засвоєння здобувачами вищої освіти навичок естетичного аналізу пам’ятників культури.

Результати навчання

Здобувач вищої освіти на етапі складання семестрового контролю з дисципліни "Етика та естетика", демонструє такі вміння та навички, як: знати предмет та основну проблематику етики та естетики; вільне оперування основними категоріями етики та естетики; вміння аналізувати морально-етичні та естетичні проблеми; характеризувати особливості етичних та естетичних знань різних історичних епох; розкривати сутність мистецтва як виду естетичної діяльності; здатність вільно орієнтуватися у колі художніх практик сучасного світу; сприймати мистецтво як унікальний засіб гармонізації особистості; реалізовувати набутий етичний та естетичний досвід як допоміжний засіб створення успішного професійного іміджу; уміти застосовувати набуті знання для збагачення власної культури, професійної діяльності, соціальної та особистої активності.

Перелік тем

Тема 1. Етика як галузь філософського знання.

Тема 2. Мораль як форма суспільної і особистісної свідомості.

Тема 3. Основні етапи історичного розвитку моралі.

Тема 4. Історія етики.

Тема 5. Предмет та специфіка естетики як гуманітарної науки.

Тема 6. Основні естетичні категорії..

Тема 7. Історія розвитку естетики.

Тема 8. Українська естетика: історична традиція й сучасний стан.

Система оцінювання

90 – 100 Студент демонструє ґрунтовні знання предмету, історії та основної проблематики етики та естетики; вільно володіє категоріальним апаратом етики та естетики; вміє дискутувати на актуальні моральні та естетичні теми; репрезентує стратегії практичного застосування набутих знань для збагачення власної культури, професійної діяльності, соціальної та особистої активності, що засвідчує його безумовну готовність до подальшого навчання та/або професійної діяльності за фахом.

75 – 89 Студент виявляє достатній рівень знань предмету, історії та основної проблематики етики та естетики; володіє категоріальним апаратом етики та естетики; вміє дискутувати на окремі актуальні моральні та естетичні теми; має уявлення щодо практичного застосування набутих знань для збагачення власної культури, професійної діяльності, соціальної та особистої активності, що засвідчують його готовність до подальшого навчання та/або професійної діяльності за фахом.

60 – 89 Наявні мінімально достатні знання предмету, історії та основної проблематики етики та естетики; володіння категоріальним апаратом етики та естетики; уявлення щодо практичного застосування набутих знань для подальшого навчання або професійної діяльності.

35 – 59 Ряд запланованих результатів вивчення навчальної дисципліни відсутні. Рівень знання предмету, історії та основної проблематики етики та естетики; володіння категоріальним апаратом етики та естетики; уявлення щодо практичного застосування набутих знань є недостатнім для подальшого навчання та/або професійної діяльності.

0 – 34 Результати навчання практично відсутні.

Форма контролю
екзамен