UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Людський розвиток

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра психології та соціального забезпечення
Короткий опис навчальної дисципліни

Навчальна дисципліна “Людський розвиток” спрямована на формування у студентів системи теоретичних знань щодо змісту та складових концепції людського розвитку; чинників та напрямів забезпечення людського розвитку на рівні людини та суспільства; взаємозв’язку можливостей людського розвитку з іншими соцально-екомічними процесами в країні, а також оволодіння студентами практичних навичок щодо вимірювання рівня людського розвитку на глобальному, національному та регіональному рівнях.

Заняття переважно проводяться у вигляді лекцій, найчастіше – проблемних лекцій та лекцій-диспутів; практичних занять – з використанням інтерактивних методів: бесіда, дискусія, проєктна діяльність та робота в малих групах. На практичному занятті студенти презентують конкретну проблему, вчаться дискутувати, аргументовано доводити свою точку зору; об’єктивно оцінювати власні знання й уміння.

Представлення результатів самостійної роботи студенти здійснюють за допомогою мультимедійних засобів, виконуючи презентації та інші види завдань, що дозволяю не лише закріпити знання, а й сформувати практичні навички пошуку й обробки інформації, визначення проблемного питання та шляхів його вирішення.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою навчальної дисципліни є формування у студентів системи знань та практичних навичок щодо основних засад і напрямків забезпечення людського розвитку, сприяння розширенню можливостей людського розвитку в Україні шляхом розповсюдження прогресивних знань та ідей людського розвитку.

Завданнями навчальної дисципліни є:

- сприяти формуванню соціально-орієнтованого професійного світогляду майбутнього фахівця;

- забезпечити фундаментальну та практично-предметну підготовку шляхом опанування надбань світової наукової думки;

- сформувати у студентів систему знань про категорії, виміри та складові, чинники та механізми забезпечення людського розвитку;

- набути практичні навички розрахунку індексу людського розвитку в Україні та світі, аналізу тенденцій у сфері людського розвитку нашої країни: здоров’я, тривалість життя населення, освіту, культуру, інтелектуальний потенціал, рівень життя, нерівність та ін.;

- навчити студентів використовувати здобуті знання у розробці пропозицій ефективного формування й розвитку людського потенціалу на всіх рівнях.

Результати навчання

У процесі вивчення дисципліни студенти повинні:

ЗНАТИ:

- генезу концепції людського розвитку;

- концептуальні підходи до визначення людського розвитку ПРООН;

- зміст національної методики обрахування людського розвитку в Україні;

- зміст теорії людського капіталу та її взаємозв'язок з концепцією людського розвитку;

- роль освіти, здоров'я та рівня життя як чинника та результату людського розвитку;

- сучасні тенденції розвитку основних вимірів людського розвитку в країні та світі;

- основі положення державної політики людського розвитку в Україні.

ВМІТИ:

- розраховувати індекс людського розвитку регіонів України та аналізувати його динаміку;

- оцінювати базові умови та можливості людського розвитку в Україні: здоров"я та довголіття, освіта, культура, рівень життя тощо;

- аналізувати прогрес людського розвитку в світі;

- використовувати здобуті знання в конкретних процесах управління соціальною сферою, розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності;

- аналізувати державну політику людського розвитку в Україні та розробляти песпективні напрями її удосконалення.

Перелік тем

Змістовий модуль 1. Вимірювання рівня людського розвитку

Тема 1. «Людський розвиток» як навчальна дисципліна і галузь наукових досліджень.

Тема 2. Сталий людський розвиток.

Тема 3. Теорія людського капіталу – економічна основа концепції людського розвитку.

Тема 4. Індекс людського розвитку.

Тема 5. Індекс людського розвитку регіонів України.

 

Змістовий модуль 2. Складові людського розвитку

Тема 6. Здоров’я і тривалість життя населення в контексті людського розвитку.

Тема 7. Освіта, культура, інтелектуальний потенціал як чинники людського розвитку.

Тема 8. Економічне зростання, зайнятість і людський розвиток.

Тема 9. Рівень життя, нерівність і людський розвиток.

Тема 10. Гендерний розвиток в контексті концепції людського розвитку.

Система оцінювання

Контроль складається з поточного контролю виконання студентами самостійної роботи та модульного контролю, контролю виконання індивідуальних завдань та семестрового контролю.

Модульний контроль здійснюється шляхом перевірки графіку відвідування студентами лекційних та практичних занять та опрацювання відповідного матеріалу (у випадку пропуску занять), перевірки домашніх завдань, усного та письмового опитування і завершується написанням модульної контрольної роботи.

 

РОЗПОДІЛ БАЛІВ

Поточне тестування та самостійна робота

Сума

Змістовий модуль 1

Змістовий модуль 2

Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

МКР1

Т6

Т7

Т8

Т9

Т10

МКР2

100

5

5

5

5

5

25

5

5

5

5

5

25

 

Шкала оцінювання

 

За шкалою

Екзамен

Залік

Бали

A

Відмінно

Зараховано

90-100

B

Добре

Зараховано

82-89

C

74-81

D

Задовільно

Зараховано

64-73

E

60-63

FX

Незадовільно

Не зараховано

35-59

F

Не зараховано

0-34

Форма контролю
екзамен