UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Психологія стресу

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра психології та соціального забезпечення
Короткий опис навчальної дисципліни

Психологія стресу  вибіркова навчальна дисципліна фахової підготовки.

 

Галузь знань:

05 «Соціальні та поведінкові науки»

Спеціальність:

053 «Психологія»

Кількість кредитів  – 5

Модулів – 3

Змістових модулів –10

Загальна кількість годин – 150

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою навчальної дисципліни є ознайомлення студентів з широким колом теоретико-методологічних питань, пов’язаних з різноманітними емоційними станами та їх наслідками, практичне оволодіння студентами психологічними методами аналізу екстремальних ситуацій та психотерапевтичних підходів як для вирішення науково-пошукових, так і прикладних завдань.

Завдання навчальної дисципліни «Психологія стресу »:

- сформувати у студентів розуміння посттравматичних стресових розладів, як наслідку реакції психіки на психотравмуючу ситуацію;

- озброїти студентів знаннями з питань емоційних станів та їх порушень; розширити розуміння про психотравми, як наслідок психотравмуючих ситуацій;

- сформувати вміння здійснювати заходи по наданню психологічної допомоги жертвам психотравмуючих ситуацій;

- сприяти розвиткові професійно-значимих властивостей особистості, творчого відношення до професійної діяльності.

Результати навчання

Відповідно до змісту освітньо-професійної програми, опанування навчальної дисципліни «Психологія стресу» забезпечуватиме формування таких загальних (ЗК) та спеціальних компетентностей (СК):

ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК8. Навички міжособистісної взаємодії.

ЗК9. Здатність працювати в команді.

СК1. Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології

СК4. Здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел

СК5. Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій

СК8. Здатність організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову)

СК10. Здатність дотримуватися норм професійної етики

СК11. Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку

СК12. Здатність надати експертну оцінку психологічним подіям та процесам

Перелік тем

Тема 1. Предмет і завдання психології стресу.

 

Тема 2. Сутність стресу. Види, класифікація.

Тема 3. Причини виникнення психологічного стресу.

Тема 4. Загальні закономірності розвитку стресу.

Тема 5. Професійні стреси.

Тема 6. Чинники та наслідки стресу.

Тема 7. Проблема дослідження психоемоційних стресових станів.

Тема 8. Загальні та індивідуальні особливості прояву стресу. Стресостійкість.

Тема 9. Стратегії подолання стресу.

Тема 10. Посттравматичний стресовий розлад як наслідок травмуючої ситуації.

Система оцінювання

Підсумковий контроль

1. Оцінювання якості засвоєння дисципліни за всіма видами навчальних занять проводиться без участі студента на підставі усіх попередніх модульних контролів, що передбачені навчальним планом шляхом визначення середньозваженого балу (округленого до сотих) результатів модульних контролів.

2. Загальна кількість балів та результати семестрового контролю доводяться до відома студента. При проведенні підсумків семестрового контролю необхідно враховувати наступне:

  • у разі, якщо студент погоджується з результатом контролю, відповідна кількість балів та оцінка (за національною шкалою та шкалою ECTS) виставляються у відомість;
  • у разі, якщо студент отримав від 0 до 59 балів, то у відомість за національною шкалою виставляється оцінка “незадовільно” (“F” та “FX” відповідно до шкали ECTS);
  • у разі, якщо студент, який отримав позитивну оцінку за результатами модульного контролю, має бажання підвищити результати семестрового контролю, то він складає екзамен зі всього курсу під час сесії (за розкладом), результати якого виставляються у відомість.
Форма контролю
екзамен