UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Основи психотерапії та постстресова реабілітація

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра психології та соціального забезпечення
Короткий опис навчальної дисципліни

Основи психотерапії та постстресова реабілітація вибіркова навчальна дисципліна фахової підготовки.

 

Галузь знань:

05 «Соціальні та поведінкові науки»

Спеціальність:

053 «Психологія»

Кількість кредитів  – 5

Модулів – 3

Змістових модулів –10

Загальна кількість годин – 150

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета вивчення дисципліни: ознайомити студентів з особливостями впливу на психічний стан людини гострого стресу, розкрити теоретичні основи посттравматичного стресового розладу, сформувати вміння та навички діагностики ПТСР, засвоїти методи та шляхи екстремальної-психологічної превенції для запобігання розвитку посттравматичного стресу та надання психологічної допомоги у ситуації ПТСР.

 

Завдання:                                                                                                     

  1. Ознайомлення студентів зі змістом, предметом і методами психології травмувальних ситуацій, її понятійно-категоріальним апаратом.
  2. Засвоєння теоретичних основ посттравматичного стресу, моделей ПТСР, критеріїв діагностики, особливостей прояву ПТСР у дорослих та дітей, та на основі набутого багажу знань сформувати вміння організації й надання фахової психологічної допомоги в ситуаціях гострого стресу та ПТСР.
  3. Оволодіння методами мінімізації впливу травмувальної ситуації на особистість та групу.
  4. Формування у студентів стійкості особистості психолога та  навиків до самостійної роботи в психотравмувальних ситуаціях.

 

Результати навчання

Відповідно до змісту освітньо-професійної програми, опанування навчальної дисципліни «Основи психотерапії та посттресова реабілітація» забезпечуватиме формування таких загальних (ЗК) та спеціальних компетентностей (СК):

ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК8. Навички міжособистісної взаємодії.

ЗК9. Здатність працювати в команді.

СК1. Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології

СК4. Здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел

СК5. Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій

СК8. Здатність організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову)

СК10. Здатність дотримуватися норм професійної етики

СК11. Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку

СК12. Здатність надати експертну оцінку психологічним подіям та процесам

Перелік тем

Психологія травми і травмувальних ситуацій

Вплив травмувальної ситуації на особистість та групу

Загальні закономірності розвитку стресу.

Посттравматичний стресовий  розлад у класифікаціях психічних і поведінкових розладів.

Посттравматичний стресовий розлад як наслідок травмуючої ситуації.

Методи діагностики посттравматичних стресових розладів.

Методики подолання симптомів травматичного стресу.

Психотерапевтичні підходи щодо психологічної реабілітації постстресових розладів

Методичні рекомендації щодо психологічної реабілітації військовослужбовців

Психологічна допомога родинам військовослужбовців і ветеранів

війни

Система оцінювання

Підсумковий контроль

1. Оцінювання якості засвоєння дисципліни за всіма видами навчальних занять проводиться без участі студента на підставі усіх попередніх модульних контролів, що передбачені навчальним планом шляхом визначення середньозваженого балу (округленого до сотих) результатів модульних контролів.

2. Загальна кількість балів та результати семестрового контролю доводяться до відома студента. При проведенні підсумків семестрового контролю необхідно враховувати наступне:

  • у разі, якщо студент погоджується з результатом контролю, відповідна кількість балів та оцінка (за національною шкалою та шкалою ECTS) виставляються у відомість;
  • у разі, якщо студент отримав від 0 до 59 балів, то у відомість за національною шкалою виставляється оцінка “незадовільно” (“F” та “FX” відповідно до шкали ECTS);
  • у разі, якщо студент, який отримав позитивну оцінку за результатами модульного контролю, має бажання підвищити результати семестрового контролю, то він складає екзамен зі всього курсу під час сесії (за розкладом), результати якого виставляються у відомість.
Форма контролю
екзамен