UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Психологічна експертиза в різних галузях психології

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра психології та соціального забезпечення
Короткий опис навчальної дисципліни

Мета: забезпечити отримання майбутніми практичними психологами та психологами психологічних знань про психологічну експертизу в різних галузях психології, у тому числі практичних її аспектів; ознайомити студентів з основними питаннями психологічної експертизи, технологією її підготовки та проведення; розширити діапазон теоретичних знань студентів з основних проблем, напрямків і методів психологічної експертизи без знання яких неможлива підготовка сучасних висококваліфікованих кадрів.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Завдання:

o     отримати знання про теоретико-методологічні основи психологічної експертизи в різних галузях психології

o     засвоїти основні поняття, які використовуються у психологічній експертизі в різних галузях психології

o     вивчити різні види психологічної експертизи в різних галузях психології

o     розуміти особливості проведення психологічної експертизи в різних галузях психології

o     вміти застосовувати різні методики при проведенні психологічної експертизи в різних галузях психології

o     навчитися здійснювати психологічну експертизу в різних галузях психології

Результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

А) на ознайомчо-орієнтованому рівні:

  1.  Особливості психологічної експертизи в різних галузях психології.
  2. Сутність різновидів акцентуацій характеру.
  3. Об’єктивні показники характерних властивостей і рис особистості, її
    поведінки.
  4. Зовнішні прояви діяльності людини.
  5. Методи психологічної експертизи.
  6. Психічні, емоційні і вольові стани людини у надзвичайній ситуації;

      Б) на понятійно-аналітичному рівні:

  1. Сутність і зміст питань, які з’совує психологічна експертиза.
  2. Властивості правосвідомості особистості;
  3. Особливості прояву і протікання психічних процесів правопорушника.
  4. Прояв психічних властивостей людини неповнолітнього правопорушника.
  1. Сутність психічної норми і відхилення від неї;
  2. Характеристика різних психічних станів;
  3. Сутність соціалізації, психічної регуляції та психічного захисту особистості;
  4. Психологічні механізми девіантної поведінки.
  5. Зміст деліквентної поведінки особистості.

В) на продуктивно-синтетичному рівні:

  1. Механізми різних видів психологічних експертиз.
  2. Зміст принципів психологічних експертиз в різних галузях.
  3.  Потребнісно-мотиваційну сферу людини.
  4. Структуру характеру, його акцентуації.
  1. Структуру інтегральної індивідуальності та її вираження.
  2. Зміст психічних властивостей об’єкта експертизи.
  3. Вияви психічних станів підекспертних осіб.
  4. Функції та роль емоцій в поведінці й діяльності людини.
  5. Вплив емоцій та почуттів на поведінку осіб при здійсненні правопорушення.

У результаті набутих у процесі вивчення навчальної дисципліни знань студенти повинні ВМІТИ:

А) на предметно-практичному рівні:

  1. Підбирати відповідні методики, методи й тести для оцінки тих чи інших процесів, явищ, властивостей, що підлягають психологічній експертизі в різних галузях психології.
  2. Розрізняти психічні явища і фактори у підекспертних осіб ;
  3. Оцінювати рівні властивостей і станів у досліджуваних осіб.
  4. Виявляти мотивацію людини;
  5. Визначати конкретні психічні стани особистості за їх проявом.

             Б) на предметно-розумовому рівні:

  1. Аналізувати психічні явища, нові технології і процеси, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між ними, виявляти їх тенденції, шляхи розвитку, що мають значення для висновку психологічної експертизи в різних галузях.
  2. Знати адекватні засоби впливу на людську психіку з метою зміни тих чи інших психічних явищ та утворень при формуванні висновку прогностичної психологічної експертизи;
  3. Виявляти чинники розвитку психіки підекспертної особи.
  4. Аналізувати тенденції розвитку емоцій у конкретній ситуації психологічної експертизи.
  5. Встановлювати зв’язки між формами поведінки (реакціями) людини і її емоціями.

     В) на знаково-практичному рівні:

  1. “Читати” психодіагностичні експертні методи і методики.
  2. Фіксувати психічні явища і факти за допомогою різних засобів для здійснення психологічної експертизи в різних галузях психології.
Перелік тем

Змістовий модуль 1. «Сутність психологічних експертиз в різних галузях психології та судово-психологічні експертизи»

Тема 1. Зміст і значення психологічної експертизи в різних галузях психології

Тема 2. Галузі застосування психологічної експертизи

Тема 3. Трудова психологічна експертиза

Тема 4. Психологічна експертиза соціально-психологічного клімату організації


Змістовий модуль 2. «Психологічна експертиза осіб з психосоматичними розладами, потерпілих у справах про сексуальні злочини, неповнолітнього»

Тема 5. Судово-психологічна експертиза

Тема 6. Судово-психологічна експертиза емоційних станів

Тема 7. Психологічна експертиза осіб з психосоматичними розладами та потерпілих у справах про сексуальні злочини

Тема 8. Судово-психологічна експертиза неповнолітнього правопорушника

Система оцінювання

50 балів – модуль 1 50 балів – модуль 2

Форма контролю
залік