UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Психодіагностика

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра психології та соціального забезпечення
Короткий опис навчальної дисципліни

Психодіагностика - розділ сучасної психологічної науки, яка швидко розвивається, є потрібною суспільству науковою дисципліною та практичною галуззю. У процесі вивчення навчальної дисципліни буде розглянуто історію виникнення психологічної діагностики, етапи її становлення, нові напрями і тенденції розвитку. Буде детально обговорено основні класи психодіагностичних методик (тести, опитувачі, проектні і психофізіологічні методи), загальні вимоги до них, їх достоїнства і недоліки, можливості та обмеження, особливості інтерпретації, питання етики психодіагноста.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета: розширити діапазон теоретичних знань студентів по основним проблемам, напрямках і методах психодіагностики, а також розвинути в них практичні вміння і навики психодіагностичного дослідження особистості.

Завдання: ознайомитися з постановкою психологічного діагнозу, який забезпечує вирішення практичних завдань вимірюванням оцінкою і аналізом індивідуально психологічних і психофізіологічних особливостей людини, а також з виявленими відмінностями між групами людей, які об”єднані за якою-небуть ознакою. Навчитися формалізувати діагностичні показник , класифікувати і ранжувати психологічне і психофізіологічні особливості людей, а також використовувати психодіагностичні методи в практичних цілях.

Результати навчання

У результаті навчання студенти повинні уміти:

проводити спостереження за психічним станом особистості;

оцінювати рівень розвитку пізнавальних процесів особистості;

діагностувати особливості девіантної поведінки особистості та визначати відповідні методи психологічної корекції;

координувати застосування методів психологічного впливу в залежності від вікових та індивідуальних особливостей особистості;

визначати загальні і локальні зміни у масовій свідомості, проводити, спостереження за психологічним станом як окремих особистей, так і груп людей.

 

Перелік тем

Тема 1. Психодіагностика як наука та практична галузь знань.

Тема 2. Розвиток психологічної діагностики в світі та в Україні.

Тема 3. Класифікація психодіагностичних методик.

Тема 4. Психометричні вимоги до побудови і перевірки методик.

Тема 5. Психодіагностика самосвідомості.

Тема 6. Діагностика інтелекту та здібностей.

Тема 7. Психодіагностика креативності.

Тема 8. Психодіагностика особливостей особистості.

Тема 9. Діагностика характеру.

Тема 10. Діагностика темпераменту.

Тема 11. Проективні методи в психодіагностиці особистості.

Тема 12. Психодіагностика мотивації.

Тема 13. Діагностика спрямованості особистості.

Тема 14. Діагностика емоційної сфери особистості.

Тема 15. Діагностика психічних утворень особистості.

Тема 16. Психодіагностика міжособистісних взаємин.

 

Система оцінювання

25 балів – модуль 1;

25 балів – модуль 2;

25 балів – модуль 3;

25 балів – модуль 4

Форма контролю
екзамен