UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Професійна деформація та вигорання

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра психології та соціального забезпечення
Короткий опис навчальної дисципліни

Професійна деформація та вигорання вибіркова навчальна дисципліна фахової підготовки.

 

Галузь знань:

05 «Соціальні та поведінкові науки»

Спеціальність:

053 «Психологія»

Кількість кредитів  – 5

Модулів – 3

Змістових модулів –8

Загальна кількість годин – 150

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета курсу:

формування у здобувачів системи знань, умінь та навичок необхідних для запобіганню професійної деформації та вигорання, особистісно-професійний розвиток, що пов’язаний з профілактикою «емоціійного вигорання», формування досвіду здобувачів щодо пошуку, добору та адаптації шляхів та методів для здійснення діагностики, профілактичних заходів та визначення напрямів подолання симптомів професійного та емоційного вигорання.

Завдання курсу:

- оволодіння теоретичними знаннями про основні підходи до вивчення емоційного вигорання в діяльності фахівців,  причини виникнення, основні симптоми та форми прояву, його вплив на поведінку, професійну діяльність й психічне здоров’я ;

- розвиток та формування умінь для виявлення основних проявів синдрому «емоційного вигорання» у фахівців;

- ознайомлення з основами психічної саморегуляції професіонала як умови профілактики професійного вигорання.

Результати навчання

Відповідно до змісту освітньо-професійної програми, опанування навчальної дисципліни «Професійна деформація та вигорання» забезпечуватиме формування таких загальних (ЗК) та спеціальних компетентностей (СК):

ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК8. Навички міжособистісної взаємодії.

ЗК9. Здатність працювати в команді.

СК1. Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології

СК4. Здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел

СК5. Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій

СК8. Здатність організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову)

СК10. Здатність дотримуватися норм професійної етики

СК11. Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку

СК12. Здатність надати експертну оцінку психологічним подіям та процесам

Перелік тем

Вигорання: поняття, симптоми та детермінанти виникнення.

Основні поняття та дослідження феномену професійного та емоційного вигорання

Ознаки та чинники виникнення синдрому професійного вигорання.

Специфіка емоційного вигорання у фахівців спеціальної освіти.

Організація та діагностичний інструментарій дослідження емоційного вигорання

Система заходів профілактики емоційного вигорання

Організація професійної діяльності як засобу профілактики емоційного вигорання.

Особливості соціально-психологічного тренінгу в подоланні емоційного вигорання

Система оцінювання

Підсумковий контроль

1. Оцінювання якості засвоєння дисципліни за всіма видами навчальних занять проводиться без участі студента на підставі усіх попередніх модульних контролів, що передбачені навчальним планом шляхом визначення середньозваженого балу (округленого до сотих) результатів модульних контролів.

2. Загальна кількість балів та результати семестрового контролю доводяться до відома студента. При проведенні підсумків семестрового контролю необхідно враховувати наступне:

  • у разі, якщо студент погоджується з результатом контролю, відповідна кількість балів та оцінка (за національною шкалою та шкалою ECTS) виставляються у відомість;
  • у разі, якщо студент отримав від 0 до 59 балів, то у відомість за національною шкалою виставляється оцінка “незадовільно” (“F” та “FX” відповідно до шкали ECTS);
  • у разі, якщо студент, який отримав позитивну оцінку за результатами модульного контролю, має бажання підвищити результати семестрового контролю, то він складає екзамен зі всього курсу під час сесії (за розкладом), результати якого виставляються у відомість.
Форма контролю
екзамен