UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Психологія управління (232)

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра психології та соціального забезпечення
Короткий опис навчальної дисципліни

У процесі засвоєння навчального матеріалу майбутні психологи зможуть розкрити сутність і зміст психологічної науки, що використовуються в управлінні, розглянуть психологічні характеристики особистості сучасного керівника та їх вплив на ефективність управлінської діяльності. Проаналізують проблеми динаміки виробничого колективу та критерії його стабільності, розглянуть види психологічної сумісності взаємодіючих працівників, психологічні умови формування управлінської команди, зміст і функції управлінського спілкування. Важливо, щоб майбутній психолог розумів ефективність використання людських та матеріальних ресурсів в умовах ринкових відносин з використанням інтелектуального потенціалу його учасників.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета вивчення курсу полягає у формуваннi у майбутнiх психологiв знань про психологічні закономірності процесу управління, управлінської діяльності керівника, а також знань та умінь правильно пояснювати, враховувати і використовувати їх у своїй практичній діяльності.

Завдання вивчення курсу полягають у засвосннi студентами таких питань, як сутнiсть практичної дiяльностi вивчення змісту і структури управління, усвідомлення ролі та значущості психологічних компонентів управління, набуття знань, умінь і навичок ефективного вирішення психолого-управлінських проблем.

Результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

а) на ознайомчо-орієнтованому рівні:

  1. Чим займається і що вивчає наука психологія управління;
  2. Сучасні концепції управління;
  3. Як особистісні риси керівника впливають на ефективність управлінської діяльності;
  4. Сутність і відмінність феноменів лідерства і керівництва;
  5. Що таке імідж фірми та імідж керівника;
  6. Психологічні аспекти добору кадрів, організацію прийому на роботу і звільнення;
  7. Психологічні особливості утворення та розвитку колективу («команди»);
  8. Психологічні особливості організації ефективної реклами;
  9. Сутність і причини конфліктів в управлінській діяльності;
  10. Які процедури примирення застосовуються при вирішенні конфліктів в процесі управління;
  11. Що таке соціально-психологічний тренінг і як він використовується в роботі з персоналом.

 

 б) на понятійно-аналітичному рівні:

  1. Сутність і зміст предмету психології управління;
  2. Особливості прояву управлінської діяльності;
  3. Формування і прояв особистісних рис менеджера, які позитивно впливають на ефективність управлінської діяльності;
  4. Джерела людської активності й творчості;
  5. Механізми формувань сучасного іміджу керівника;
  6. Існування і прояв зовнішнього та внутрішнього психічного;
  7. Психічну сутність та особливості утворення та розвитку колективу;
  8. Роль і значення психологічних особливостей при створенні ефективної реклами;
  9. Психічну норму і відхилення в процедурі примирення при вирішенні конфліктів;
  10. Організацію та проведення соціально-психологічних тренінгів у роботі з персоналом.

 

У результаті набутих у процесі вивчення навчальної дисципліни знань студенти повинні ВМІТИ:

     а) на предметно-практичному рівні:

  1. Складати професіограми;
  2. Організовувати і проводити тестування, співбесіди, з претендентами на посади;
  3. Використовувати психологічні прийомі у спілкуванні при прийнятті і звільненні;
  4. Організовувати рекламні кампанії;
  5. Формувати команду однодумців, враховуючи індивідуально-психологічні особливості працівників;
  6. Створювати систему мотивування працівників оцінюючи  різні боки особистості;
  7. Визначати психологічний клімат в організації для подальшого сприяння позитивного настрою;
  8. Готувати групу працівників для резерву;
  9. Проводити ділові бесіди, телефонні розмови, вести ділове листування;
  10. Проводити тренінги для вироблення умінь управляти своїми емоціями при ділових переговорах;

     в) на знаково-практичному рівні:

  1. “Читати” психодіагностичні методи, методики і тести;
  2. Фіксувати психічні явища і факти при діловому спілкуванні за допомогою різних засобів.
Перелік тем

Змістовий модуль 1. Вступ до психології управління. Роль особистості  керівника в управлінському процесі. Підвищення ефективності управлінської діяльності.

Тема 1. Психологія управління як галузь психологічної науки

Тема 2 . Історія і сучасний стан розвитку психології управління.

Тема 3. Функції управління

Тема 4. Психологія особистості керівника

Тема 5. Психологічні особливості стилів керівництва

Тема 6. Психологічна готовність керівника до управління

Тема 7. Психологія діяльності керівника в процесі прийняття управлінських рішень

Змістовий модуль 2.  Психологія управління поведінкою та діяльністю підлеглих.

Тема 8. Формування конкурентноздатності команди

Тема 9. Психологічні особливості добору та розстановки кадрів

Тема 10. Психологічна характеристика групи як структурного елементу організації.

Тема 11. Соціально-психологічний клімат в організації.

Тема 12. Психологічні особливості мотивації роботи персоналу.

Тема 13. Організаційна культура

Тема 14. Організаційний стрес.

Тема 15Профілактика та подолання синдрому «професійного вигорання» в організаціях

Тема 16. Психологія конфліктів та шляхи її вирішення у системі управління

Система оцінювання

50 балів – модуль 1 50 балів – модуль 2

Форма контролю
екзамен