UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Планування та інновації в соціальній сфері

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра психології та соціального забезпечення
Короткий опис навчальної дисципліни

Загострення соціальних проблем, що вимагає нових підходів до їх вирішення; відсутність необхідних ресурсів для розвитку соціальної сфери; більш жорсткі вимоги до якості надання послуг закладами соціальної сфери та наближення їх до міжнародних стандартів вимагають нових підходів до реалізації соціальної політики та впровадження інновацій в соціальну сферу. Вивчення навчальної дисципліни сприятиме формуванню цілісної системи наукових знань про сутність, структуру, значення соціальної сфери, особливості планування в цій сфері та втілення інновацій на підприємстві чи в установі, у галузі, регіоні та країні.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета навчальної дисципліни “Планування та інновації в соціальній сфері” полягає у формуванні у студентів теоретичних знань та практичних навичок щодо впровадження інновацій в соціальній сфері шляхом розробки соціальних проектів і соціальних програм з метою реалізації інноваційних напрямів надання соціальних послуг клієнтам.

Основними завданнями дисципліни є: 1) надання уявлення про соціальну інноватику як галузь наукового знання; 2) ознайомлення з основними підходами до інноваційної діяльності; 3) формулювання навичок комплексного підходу до застосування інновацій у сфері надання соціальних послуг; 4) стимулювання інтересу студентів до розробки та впровадження соціальних проектів, що спрямовані на розв’язання актуальних соціальних проблем.

Результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

- теоретико-методологічні основи соціальної інноватики;

- понятійно-категоріальний апарат інноватики;

- сутність та закономірності інноваційних процесів в соціальній сфері;

- алгоритм соціального нововведення та основні етапи підготовки й реалізації соціальних інновацій;

- зміст державної інноваційної політики в соціальній сфері.

Студенти повинні вміти:

- застосовувати основні терміни й поняття соціальної інноватики в професійній діяльності;

- визначати напрямки, мету, етапи та методи інноваційної діяльності в сфері надання соціальних послуг;

- оцінювати реальний стан та досвід в сфері надання соціальних послуг щодо практичного застосування соціальних нововведень;

- розробляти та реалізовувати соціально-інноваційні проекти в сфері надання соціальних послуг;

- надавати об’єктивну характеристику інноваційним методам та їх впливу на якість надання соціальних послуг різним групам клієнтів,

Перелік тем

Тема 1. Сутність, структура та функції соціальної сфери.

Тема 2. Об'єктивні та суб'єктивні чинники розвитку соціальної сфери.

Тема 3. Планування регіонального розвитку.
Тема 4. Сутність та основні поняття соціальної інноватики.

Тема 5. Інноваційний розвиток соціальних організацій.

Тема 6. Розробка й реалізація інноваційного проєкту.

Тема 7. Соціальні проекти: види та особливості.

Тема 8. Моніторинг та оцінювання соціальних проектів.

 

 

Система оцінювання

Контроль складається з поточного контролю виконання студентами самостійної роботи та модульного контролю, контролю виконання індивідуальних завдань та семестрового контролю.

Модульний контроль здійснюється шляхом перевірки графіку відвідування студентами лекційних та практичних занять та опрацювання відповідного матеріалу (у випадку пропуску занять), перевірки домашніх завдань, усного та письмового опитування і завершується написанням модульної контрольної роботи.

Розподіл балів

Поточне тестування та самостійна робота

Сума

Змістовий модуль 1

Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

Т6

Т7

Т8

МКР

100

8

6

6

6

6

6

6

6

50

Форма контролю
залік