Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Основи видавничо-редакційної діяльності
Предметом навчальної дисципліни є видавнича справа та редагування як види суспільної та професійної діяльності.
Мета навчальної дисципліни: освоєння комплексу теоретичних знань про видавничу справу та редагування та оволожіння навиками редагування у різних галузях
Завдання навчальної дисципліни: узагальнення і систематизація знань українських і зарубіжних дослідників із різних складових науки про видавничу справу та редагування.
Здобувачі повинні знати:
теоретико-методологічні та термінознавчі аспекти редакційно-видавничої справи;
багатоаспектність редагування та змістове наповнення поняття;
підходи українських і зарубіжних дослідників до тлумачення поняття редагування та його видів;
методичні та технологічні аспекти редагування;
Здобувачі повинні вміти:
використовувати досвід кращих попередників фаху в структуруванні та редагуванні сучасних видань;
характеризувати сучасні тенденції світового книговидання;
здійснювати редагування інтернет-видань та інтернет-контенту;
застосовувати методи та методики редагування
Історія становлення видавничої справи.
Основні поняття видавничої діяльності.
Соціально-історичні передумови виникнення письма і книгодрукарства.
Тенденції розвитку видавничої справи в Україні: історія і сьогодення.
Книга як основний предмет видавничої діяльності.
Структура книги.
Структура видавничої галузі: теорія видавничих полів.
Вплив цифрових технологій на трансформацію видавничої галузі.
Міжнародне співробітництво у видавничій справі.
Редагування як важливий компонент видавничого процесу.
Поняття про редагування. Мета і завдання редагування.
Види редагування.
Технологія редагування.
Редакторський аналіз тексту.
Норми редагування.
Помилки як відхилення від норм.
Методи редагування тексту.
Техніка правки.
Фактуальна структура матеріалу.
Редагування інтернет-видань та інтернет-контенту
90-100 Відмінно – знання особливостей релігійних туристично-рекреаційних ресурсів на території України та світу, вміння аналізувати закономірності поширення об'єктів релігійно-паломницького туризму на основі використання культових об'єктів, оцінювати різні види релігійних туристично-рекреаційних ресурсів, давати їм характеристики, повне і ґрунтовне розкриття основних понять курсу та відмінне виконання практичних і самостійних завдань, лише з несуттєвими неточностями. Студент вміє застосовувати принципи і методи проведення науково-дослідних робіт у галузі досліджень релігійних туристично-рекреаційних ресурсів.
75-89 Добре – знання особливостей релігійних туристично-рекреаційних ресурсів на території України та світу, вміння аналізувати закономірності поширення об'єктів релігійно-паломницького туризму на основі використання культових об'єктів з неточностями та незначними помилками, оцінювати різні види релігійних туристично-рекреаційних ресурсів, давати їм характеристики з неточностями та незначними помилками, деякі неточності у визначенні суті основних понять курсу, виконання практичних і самостійних завдань з кількома помилками. Студент застосовує принципи і методи проведення науково-дослідних робіт у галузі досліджень релігійних туристично-рекреаційних ресурсів лише під керівництвом викладача.
60-74 Задовільно – загалом демонструє знання змісту тем курсу, володіє мінімальним набором понять, недостатньо орієнтується у складі та розміщенні релігійних туристично-рекреаційних ресурсів України та світу, слабке розуміння основних методів та прийомів аналізу релігійних туристично-рекреаційних ресурсів, утруднення у характеристиці територіальної організації релігійних туристично-рекреаційних ресурсів України та світу, розкриття основного змісту теоретичних питань, але не повне, із значними помилками. Часткове виконання практичних і самостійних завдань зі значною кількістю недоліків. Виконання задовольняє мінімальні критерії.
35-59 Незадовільно – демонструє слабке знання змісту дисципліни, видів туристично-рекреаційних ресурсів України та світу, недостатньо орієнтується у розміщенні різних видів релігійних туристично-рекреаційних ресурсів України та світу, дає неповні характеристики районів і об’єктів релігійно-паломницького туризму, слабке розуміння основних методів та прийомів оцінки релігійних туристично-рекреаційних ресурсів, фрагментарні знання основних термінів і понять курсу, невиконання або неправильне виконання основної кількості практичних і самостійних робіт з правом повторної перездачі.
0-34 Незадовільно – Відсутні знання з дисципліни. Необхідне повторне вивчення дисципліни.