UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Психологія стресу та посттравматичного стресового розладу (014)

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра психології та соціального забезпечення
Короткий опис навчальної дисципліни

У житті ми зустрічаємося з великою кількістю викликів. Зазвичай ми зараховуємо їх до числа стресових подій, які мають очікувані та неочікувані наслідки. Ми звикли вважати стреси чимось одностайно негативним, руйнівним, але стрес може стати універсальним засобом адаптації, потужним інструментом загартування характеру. Окремим блоком розглядаємо 4 травматичні стресові події, їх ознаки, наслідки, компетенції посттравматичного втручання фахівців різних галузей та підготовки Мета курсу «Психологія стресу та ПТСР» – формування уявлень про закономірності розвитку стресу та ПТСР, формування навичок виявлення стресових факторів, уміння використовувати знання у професійній діяльності майбутніх психологів

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета навчальної дисципліни полягає в формуванні теоретичних знань та практичної підготовки для забезпечення психологічного допомоги при роботі із проявами стресу і ПТСР у клієнтів .

вами стресу і ПТСР у клієнтів . Завдання: учбової дисципліни є вивчення студентами сучасних концепцій біологічного і психологічного стресу, його впливу на психічне і соматичне здоров'я, закономірностей його розвитку, чинників, сприяючих його модифікації в еустрес або дистрес, особливостей професійних стресів, методів саморегуляції і психотерапії стресових станів. вивчення проявів психотравматичного психологічного процесу; визначення механізмів впливу стресу на поведінкові та емоційні прояви; розробка методологічних основ формування реабілітаційних програм; оволодіння технічними прийомами комплексної діагностики особистості, формування навичок професійного психологічного діагностування і корекції. 

Результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати: - форми організації, методику проведення консультативних зустрічей; роль психологічної допомоги у процесі відновлення після травм, стресів, кризових станів; - різні форми проведення психологічних психолого-реабілітаційних заходів. - індивідуально-типологічні параметри особистості; їх характер, здібності; - можливості і необхідні умови застосування психодіагностичних методик у відповідності з віковими особливостями обстежуваних; - основні види репрезентативності тестових даних. вміти: - на належному методологічному рівні провести будь-яку форму психолого-реабілітаційного заходу; - використовувати різні прийоми та методи психологічної допомоги; - розробляти приблизні план психологічної реабілітації. - проводити адекватний відбір психодіагностичних стандартизованих і нестандартизованих методик відповідно до якостей, що досліджуються; - обробляти, інтерпретувати і представляти результати психологічного дослідження; - працювати з стандартизованими опитувальниками, проективними методиками і власне тестами; - проводити інтегративне дослідження особистості на основі поєднання різнотипних методик. - використовувати знання клінічної психології при вивченні та поясненні психічних явищ; - оцінити психічний стан людини; - діагностувати наявність патологічних відношень в психічній діяльності людини

Перелік тем

 

Модуль І Травматичний стрес та посттравматичний стресовий розлад.

  1. Вступ до психології стресу
  2. Загальні та індивідуальні особливості прояву стресу
  3. Чинники та наслідки стресу. Напрями гармонізації психологічного стану в наукових дослідженнях стресу
  4. Горе як психічна травма

 

Моділь ІІ Методи корекції травматичного стресу та посттравматичного стресового розладу.

  1.  Напрями гармонізації психологічного стану в наукових дослідженнях стресу
  2. Перша психологічна допомога особам, що пережили травматичні події.
  3. Військова та воєнна травма
  4. Прийоми та техніки роботи з травматичним стресом та посттравматичним стресовим розладом
Система оцінювання

Форма контролю
залік