UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Конструювання ПЗ (патерни)

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра інженерії програмного забезпечення
Короткий опис навчальної дисципліни

Метою формування представлень про способи проектування програмного забезпечення на основі моделі предметної області, отримання вмінь ефективного застосування компонентів багаторазового використання – патернів проектування при використанні технології об’єктно-орієнтованого програмування.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Завдання навчальної дисципліни: формування теоретичних знань та практичних навичок у майбутніх фахівців відповідно до поставленої мети.

Результати навчання

За результатами вивчення дисципліни студент повинен:

Знати:

- основні положення теорії проектування програмного забезпечення на основі аналізу предметної області;

- характеристики та признаки якісного програмного забезпечення;

- способи та засоби представлення описів об’єктів системи;

- основні прийоми об’єктно-орієнтованого проектування програмних додатків та систем;

- механізми повторного використання програмного коду;

- класифікацію патернів, що використовуються в ІТ-сфері;

- види патернів створення класів та об’єктів GoF;

- задачі патернів проектування;

- невід’ємні складові частини описання патернів проектування;

- способи використання та практичні підходи при розробці програмного забезпечення з використанням шаблонів проектування;

- переваги використання патернів проектування;

Вміти:

- аналізувати предметну область в рамках поставленої задачі на основі сформульованих вимог до програмного забезпечення;

- представляти опис об’єктів предметної області, їх структури і поведінки засобами уніфікованої мови моделювання UML;

- визначати способи підвищення якості програмного коду;

- знаходити найдоцільніші патерни проектування для розв’язання поставленої задачі;

- застосовувати надбані навички об’єктно-орієнтованого програмування при розробці програмного забезпечення із використанням патернів проектування.

Перелік тем

Тема 1. Принципи проектування програмного забезпечення на основі аналізу предметної області

Тема 2. Введення в шаблони проектування

Тема 3. Породжувальні патерни

Тема 4. Вступ до структурних патернів 

Тема 5. Шаблони Міст (Bridge) та Адаптер (Adapter)

Тема 6. Інші структурні патерни

Тема 7. Введення до патернів поведінки

Тема 8. Шаблони патернів поведінки

Тема 9. Загальні висновки стосовно патернів проектування

класів/об’єктів (GoF)

Система оцінювання

Сума балів за 4 лабораторні роботи = 100 балів

Форма контролю
залік