UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Конфліктологія та теорія перемовин

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра філософсько-історичних студій та масових комунікацій
Короткий опис навчальної дисципліни

Вивчення освітньої крмпоненти передбачає вивчення загальних теоретичних засад конфлікту та практичних рекомендацій щодо управління ним та ведення переговорів як найбільш ефективного способу його вирішення.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Цілі: надання майбутнім фахівцям знань та вмінь визначення причин, функцій, основного змісту, умов виникнення та наслідків перебігу конфліктів, а також засобів їх вирішення й локалізації в сучасному світі і засвоєння методики оцінки конфліктогенної ситуації й принципів комплексної класифікації конфліктів.

Завдання:

встановлення сутності конфліктології як системи знань;

засвоєння загальної теорії конфлікту;

вивчення теоретичних та практичних засад управління конфліктом;

ознайомлення з основними положеннями теорії переговорів;

засвоєння значення медіації у конфлікті та переговорному процесі.

Результати навчання

Здобувач повинен знати:

основні структурні характеристики конфлікту;

стратегії та тактики конфліктної поведінки;

особливості конфліктів на різних рівнях соціальної системи;

технології управління конфліктами;

етапи переговорного процесу та їх специфіку

вміти:

виявляти причини виникнення конфліктів, визначати ознаки їх проявів, типи, спрямованість та межі розповсюдження;

проводити діагностику конфліктів;

обирати адекватний стиль поведінки у конфлікті;

використовувати на практиці методи управління конфліктами; 

розробляти план ведення переговорів, визначати стратегію і тактику ведення переговорів

Перелік тем
  1. Розвиток конфліктології як науки.
  2. Основні теорії конфлікту.
  3. Характеристика конфлікту як соціального феномену.
  4. Особливість та структура конфлікту.
  5. Класифікація та причини виникнення конфліктів.
  6. Типи, форми та рівні прояву конфлікту.
  7. Динаміка конфлікту та механізми його виникнення.
  8. Конфлікти у різних сферах життєдіяльності.
  9. Конфліктна поведінка: поняття, стратегії і тактики.
  10. Методи та процес управління конфліктами.
  11. Діагностика конфліктів.
  12. Попередження та розв’язання конфліктів: форми, етапи, критерії та стратегії.
  13. Переговорний процес як спосіб вирішення конфліктів.
  14. Посередництво в конфлікті та переговорному процесі.
Система оцінювання

Система оцінювання

90 – 100 Студент вільно володіє навчальним матеріалом, висловлює свої думки, робить аргументовані висновки, рецензує відповіді інших студентів, творчо виконує індивідуальні та колективні завдання; самостійно знаходить додаткову інформацію та використовує її для реалізації поставлених перед ним завдань; вільно використовує нові інформаційні технології для поповнення власних знань може аргументовано обрати раціональний спосіб виконання завдання й оцінити результати власної практичної діяльності; виконує завдання, не передбачені навчальною програмою; вільно використовує знання для розв’язання поставлених перед ним завдань.

75 – 89 Студент вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці; узагальнює і систематизує навчальну інформацію, але допускає незначні огріхи у порівняннях, формулюванні висновків, застосуванні теоретичних знань на практиці за зразком самостійно виконує практичні завдання, передбачені програмою; має стійкі навички виконання завдання.

60 – 74 Студент володіє навчальним матеріалом поверхово, фрагментарно, на рівні запам’ятовування відтворює певну частину навчального матеріалу з елементами логічних зв’язків, знає основні поняття навчального матеріалу має елементарні, нестійкі навички виконання завдань.

35 – 59 Студент має фрагментарні знання (менше половини) при незначному загальному обсязі навчального матеріалу; відсутні сформовані уміння та навички; під час відповіді допущено суттєві помилки планує та виконує частину завдання за допомогою викладача.

0 – 34 Результати навчання практично відсутні.

Форма контролю
залік