UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Засади сталого еколого-економічного розвитку регіонів

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра екології та природоохоронних технологій
Короткий опис навчальної дисципліни

Впровадження принципів сталого розвитку потребує формування стратегічного бачення напрямів розвитку, що ґрунтуються на новій філософії мислення та нових аспектах політичної діяльності. Перехід на засади сталого розвитку потребуватиме глибоких структурних змін в управлінні та нових методів роботи в різних галузях економічного, соціального та політичного життя.

Система управління сталим розвитком має базуватися на моделі публічного врядування, яке передбачає конструктивну взаємодію державних, громадських і приватних структур. Запровадження такої моделі пов’язано з реалізацією ряду складних управлінських завдань, таких як формування спільного бачення розвитку країни, галузей і регіонів; визначення стратегічних цілей та пріоритетів розвитку; зміцнення інституцій, спрямованих на участь заінтересованих сторін у прийнятті рішень, міжгалузеву і міжрегіональну взаємодію та довгострокове планування, що враховуватиме інтереси майбутніх поколінь; прийняття узгоджених рішень за участі заінтересованих сторін та підготовка кваліфікованих фахівців. Для реалізації зазначених завдань застосовують стратегічний підхід, який дає можливість ще на стадії планування розвитку скоординувати дії та узгодити інтереси різних міністерств і відомств та інших заінтересованих сторін

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою дисципліни є формування базових знань з проблем взаємодії людини і навколишнього середовища, необхідних для прийняття рішень у подальшій професійній діяльності згідно з принципами сталого розвитку.

Цілі навчання:

  • вивчення сутності та основних понять і принципів  концепції сталого розвитку;
  • поняття біосфери як динамічної системи;
  • основні відомості про глобальні екологічні проблеми людства – ресурси і розвиток, антропогенні впливи на біосферу;
  • якісні і кількісні критерії стійкості розвитку і моделювання розвитку суспільства;
  • економічні, соціально-політичні, екологічні та етичні проблеми розвитку;

проблеми прийняття управлінських рішень.

Результати навчання

Результатом вивчення дисципліни "Засади сталого еколого-економічного розвитку регіонів" будуть наступні знання та вміння:

Знання:

  • Сутність, принципи та основні засади сталого розвитку.
  • Взаємозв'язок між економічним, екологічним та соціальним розвитком.
  • Основні моделі сталого розвитку.
  • Проблеми та перспективи сталого розвитку регіонів.
  • Методи та інструменти оцінки сталого розвитку регіонів.

Вміння:

  • Аналізувати соціо-еколого-економічні процеси в регіонах.
  • Виявити потенціал сталого розвитку регіонів.
  • Розробити стратегії та програми сталого розвитку регіонів.
  • Впроваджувати заходи щодо сталого розвитку регіонів.
  • Розуміти сутність та значення сталого розвитку як глобальної ідеї та стратегії розвитку.
  • Оцінювати стан еколого-економічного розвитку регіонів та його вплив на навколишнє середовище, суспільство та економіку.
  • Розробляти та впроваджувати заходи щодо зниження негативного впливу економічної діяльності на навколишнє середовище.
  • Сприяти підвищенню якості життя населення та соціальної справедливості в регіонах.

Засвоєння цих знань та вмінь дозволить здобувачам освіти успішно працювати в сфері регіонального розвитку, займатися науковою діяльністю та брати участь у розробці та реалізації політики сталого розвитку.

Перелік тем

Тема 1. Ідеї сталого розвитку: історія та сучасність

Тема 2. Наслідки впливу діяльності людини на довкілля та міжнародні документи щодо сталого розвитку

Тема 3. Особливості екологічної політики України в контексті сталого розвитку

Тема 4. Принципи забезпечення сталого розвитку

Тема 5. Індикатори сталого розвитку

Тема 6. Глобальні цілі сталого розвитку (ЦСР)

Тема 7. Роль екологічної освіти та виховання для сталого розвитку

Система оцінювання

Оцінювання досягнень здобувачів за дисципліною за кількісним критерієм здійснюється за 100-бальною шкалою та шкалою ЄКТС (A, B, C, D, E, FX, F). Аспірант відвідав 50% практичних занять (лекційні, практичні) і отримав не менше, ніж 50 балів за поточну успішність. Бали розбиті за темами курсу наступним чином:

Тема 1. Ідеї сталого розвитку: історія та сучасність

8

Тема 2. Наслідки впливу діяльності людини на довкілля та міжнародні документи щодо сталого розвитку

8

Тема 3. Особливості екологічної політики України в контексті сталого розвитку

10

Тема 4. Принципи забезпечення сталого розвитку

9

Модульна контрольна робота № 1

15

Тема 5. Індикатори сталого розвитку

5

Тема 6. Глобальні цілі сталого розвитку (ЦСР)

10

Тема 7. Роль екологічної освіти та виховання для сталого розвитку

10

Модульна контрольна робота № 2

25

Форма контролю
залік