Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Сталий розвиток у глобальному контексті
Вивчаються комплекси гірничо-технічних, інженерно-гідрологічних та еколого-біологічних заходів зі штучного відтворення ґрунтового та рослинного покривів, родючості, водно-фізичних та інших властивостей ґрунту на територіях з деградованим ландшафтом, забруднених токсичними речовинами, техногенним рельєфом, зміненими гідрогеологічними умовами, порушених гірничо-видобувною, хіміко-технологічною та іншою діяльністю людини.
Мета дисципліни «Сталий розвиток в глобальному контексті»: ознайомлення з передумовами формування засад сталого розвитку, особливостей впровадження принципів сталого розвитку, надання студентам навичок і вмінь розробки стратегій сталого розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
Цілі дисципліни: ознайомлення з передумовами формування засад сталого розвитку; вивчення сутності та основних понять і принципів Концепції сталого розвитку; аналіз особливостей впровадження принципів сталого розвитку; отримання навичок і вмінь розробки стратегій сталого розвитку адміністративно територіальних одиниць; ознайомлення з практикою реалізації управлінських рішень щодо стратегій сталого розвитку.
Після завершення цього курсу студенти мають отримати наступні навички та знання:
- Розуміння концепції сталого розвитку: Студенти зможуть пояснити основні принципи сталого розвитку, включаючи економічні, соціальні та екологічні аспекти.
- Аналіз глобальних викликів: Набуття навичок аналізу глобальних викликів, таких як зміна клімату, втрата біорізноманіття, нерівність та бідність, і їх впливу на сталий розвиток.
- Стратегічне планування та прийняття рішень: Розробка здатності до стратегічного планування та прийняття обґрунтованих рішень, що сприяють сталому розвитку на різних рівнях.
- Навички міждисциплінарного підходу: Застосування міждисциплінарного підходу для розуміння та вирішення проблем сталого розвитку, враховуючи різні перспективи та інтереси.
- Участь у сталому розвитку: Розвиток навичок активної участі в проєктах і ініціативах сталого розвитку, включаючи співпрацю з громадськістю, урядовими та неурядовими організаціями.
- Критичне мислення та саморефлексія: Здатність критично оцінювати інформацію, політики та практики з точки зору їх вкладу у сталий розвиток, а також розвиток навичок саморефлексії стосовно особистої ролі в сталому розвитку.
- Міжкультурна компетентність: Розвиток розуміння та поваги до культурної різноманітності та її ролі у формуванні стратегій сталого розвитку.
- Комунікаційні навички: Вдосконалення здібностей до ефективної комунікації, переговорів та адвокації ідей сталого розвитку перед різними аудиторіями.
- Цифрова грамотність: Навички використання цифрових технологій для збору даних, аналізу інформації та розповсюдження знань про сталий розвиток.
- Ключові етапи розвитку концепції сталого розвитку – детальний огляд
- Відмінність Цілей сталого розвитку від Цілей розвитку тисячоліття.
- Глобальні Цілі сталого розвитку 2030 Ціль 1 – Ціль 5
- Глобальні Цілі сталого розвитку 2030 Ціль 6 – Ціль 11
- Глобальні Цілі сталого розвитку 2030 Ціль 12 – Ціль 17
- Законодавча база з питань розроблення стратегічних та програмних документів розвитку регіонів (областей) та територіальних громад в Україні
- Організація роботи над Стратегією сталого розвитку. Формування робочої групи. Проведення стратегічного аналізу, формування профілю територіальної громади.
- Формування стратегічного бачення, місії та системи цінностей. Формування системи стратегічних та оперативних цілей. Формування ймовірних сценаріїв розвитку, вибір пріоритетного сценарію.
- Формалізація механізму реалізації стратегії. Підготовка плану заходів з реалізації стратегії та оцінка фінансового забезпечення реалізації стратегії.
- Розроблення системи моніторингу реалізації стратегії. Оприлюднення, громадське обговорення та ухвалення стратегії.
Оцінювання досягнень здобувачів за дисципліною за кількісним критерієм здійснюється за 100-бальною шкалою та шкалою ЄКТС (A, B, C, D, E, FX, F). Бали розбиті за темами курсу наступним чином:
Тема 1. – 5 б.
Тема 2. - 5 б.
Тема 3. – 5 б.
Тема 4. – 5 б
Тема 5. – 5 б.
Модульна контрольна робота № 1 – 25 б.
Тема 6. – 5 б.
Тема 7. – 5 б.
Тема 8. – 5 б.
Тема 9. – 5 б.
Тема 10.– 5 б.
Модульна контрольна робота № 2 – 25 б.