UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Сталий розвиток у глобальному контексті

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра екології та природоохоронних технологій
Короткий опис навчальної дисципліни

Вивчаються комплекси гірничо-технічних, інженерно-гідрологічних та еколого-біологічних заходів зі штучного відтворення ґрунтового та рослинного покривів, родючості, водно-фізичних та інших властивостей ґрунту на територіях з деградованим ландшафтом, забруднених токсичними речовинами, техногенним рельєфом, зміненими гідрогеологічними умовами, порушених гірничо-видобувною, хіміко-технологічною та іншою діяльністю людини.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета дисципліни «Сталий розвиток в глобальному контексті»: ознайомлення з передумовами формування засад сталого розвитку, особливостей впровадження принципів сталого розвитку, надання студентам навичок і вмінь розробки стратегій сталого розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

Цілі дисципліни: ознайомлення з передумовами формування засад сталого розвитку; вивчення сутності та основних понять і принципів Концепції сталого розвитку; аналіз особливостей впровадження принципів сталого розвитку; отримання навичок і вмінь розробки стратегій сталого розвитку адміністративно територіальних одиниць; ознайомлення з практикою реалізації управлінських рішень щодо стратегій сталого розвитку.

Результати навчання

Після завершення цього курсу студенти мають отримати наступні навички та знання:

  1. Розуміння концепції сталого розвитку: Студенти зможуть пояснити основні принципи сталого розвитку, включаючи економічні, соціальні та екологічні аспекти.
  2. Аналіз глобальних викликів: Набуття навичок аналізу глобальних викликів, таких як зміна клімату, втрата біорізноманіття, нерівність та бідність, і їх впливу на сталий розвиток.
  3. Стратегічне планування та прийняття рішень: Розробка здатності до стратегічного планування та прийняття обґрунтованих рішень, що сприяють сталому розвитку на різних рівнях.
  4. Навички міждисциплінарного підходу: Застосування міждисциплінарного підходу для розуміння та вирішення проблем сталого розвитку, враховуючи різні перспективи та інтереси.
  5. Участь у сталому розвитку: Розвиток навичок активної участі в проєктах і ініціативах сталого розвитку, включаючи співпрацю з громадськістю, урядовими та неурядовими організаціями.
  6. Критичне мислення та саморефлексія: Здатність критично оцінювати інформацію, політики та практики з точки зору їх вкладу у сталий розвиток, а також розвиток навичок саморефлексії стосовно особистої ролі в сталому розвитку.
  7. Міжкультурна компетентність: Розвиток розуміння та поваги до культурної різноманітності та її ролі у формуванні стратегій сталого розвитку.
  8. Комунікаційні навички: Вдосконалення здібностей до ефективної комунікації, переговорів та адвокації ідей сталого розвитку перед різними аудиторіями.
  9. Цифрова грамотність: Навички використання цифрових технологій для збору даних, аналізу інформації та розповсюдження знань про сталий розвиток.
Перелік тем
  1. Ключові етапи розвитку концепції сталого розвитку – детальний огляд
  2. Відмінність Цілей сталого розвитку від Цілей розвитку тисячоліття.
  3. Глобальні Цілі сталого розвитку 2030 Ціль 1 – Ціль 5
  4. Глобальні Цілі сталого розвитку 2030 Ціль 6 – Ціль 11
  5. Глобальні Цілі сталого розвитку 2030 Ціль 12 – Ціль 17
  6. Законодавча база з питань розроблення стратегічних та програмних документів розвитку регіонів (областей) та територіальних громад в Україні
  7. Організація роботи над Стратегією сталого розвитку. Формування робочої групи. Проведення стратегічного аналізу, формування профілю територіальної громади.
  8. Формування стратегічного бачення, місії та системи цінностей. Формування системи стратегічних та оперативних цілей. Формування ймовірних сценаріїв розвитку, вибір пріоритетного сценарію.
  9. Формалізація механізму реалізації стратегії. Підготовка плану заходів з реалізації стратегії та оцінка фінансового забезпечення реалізації стратегії.
  10. Розроблення системи моніторингу реалізації стратегії. Оприлюднення, громадське обговорення та ухвалення стратегії.
Система оцінювання

Оцінювання досягнень здобувачів за дисципліною за кількісним критерієм здійснюється за 100-бальною шкалою та шкалою ЄКТС (A, B, C, D, E, FX, F). Бали розбиті за темами курсу наступним чином:

Тема 1. – 5 б.

Тема 2. - 5 б.

Тема 3. – 5 б.

Тема 4. – 5 б

Тема 5. – 5 б.

Модульна контрольна робота № 1 – 25 б.

Тема 6. – 5 б.

Тема 7. – 5 б.

Тема 8. – 5 б.

Тема 9. – 5 б.

Тема 10.– 5 б.

Модульна контрольна робота № 2 – 25 б.

Форма контролю
залік