UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Психологія особистісного розвитку

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра психології та соціального забезпечення
Короткий опис навчальної дисципліни
Актуальність та необхідність вивчення навчальної дисципліни зумовлена тим, що це один зі спеціальних курсів, який є складовою дисциплін психологічного циклу вибіркового блоку. Її вивчення передбачає розв'язання низки завдань професійної підготовки фахівців-психологів, зокрема: опанування системою знань та вмінь щодо закономірностей процесу функціонування психіки, формування структури особистості та особливостей психологічного впливу на особистість з метою корекції її рис для забезпечення її самореалізації.
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Метою є формування у майбутнього фахівця загальних та професійних компетенцій системи загальної психологічної підготовки; засвоєння студентами знань про особливості розвитку особистості та способи надання психологічної допомога методами психологічного впливу; отримання певного власного досвіду професійної діяльності у відповідності з віковими та індивідуальним особливостями людей; усвідомлення та відчуття закономірностей функціонування людської психіки і набуття навичок активно взаємодіяти та впливати на психіку іншої особистості, враховуючи її потенційні, вікові та індивідуальні психологічні особливості, прогнозувати її поведінку та вчинки тощо.
Результати навчання
Вміти самостійно вивчати та аналізувати спеціальну психологічну літературу; визначати функції, види, мету і основні категорії та методи «Психології особистісного розвитку»; характеризувати поняття вікових кріп та новоутворень, періодизацію психічного розвитку особистості; планувати та проводити психологічну та навчально-виховну роботу з особами у відповідності з віковими та індивідуальними особливостями; володіти навичками проведення психологічного обстеження та практичної обробки його результатів; підбирати інтерактивні ігри, різноманітні тренінгові вправи.
Перелік тем
Тема 1. Історія виникнення та розвитку психології особистості. Тема 2. Етапи та вікові особливості розвитку особистості. Тема 3. Формування самосвідомості особистості. Тема 4. Індивідуально-типологічні особливості особистості. Тема 5. Розвиток ціннісно-мотиваційної сфери особистості. Тема 6. Конфлікт як стимул розвитку особистості. Тема 7. Психологія діяльності та поведінки дітей та дорослих. Тема 8. Труднощі у вихованні дітей та їх подолання. Девіантна поведінка. Тема 9. Психологічні проблеми адаптації та професійної орієнтації. Тема 10. Індивідуальна та групова психокорекційна робота з девіантними особами.
Система оцінювання
50 балів – модуль 1; 50 балів – модуль 2
Форма контролю
залік